استاندار کردستان:
احساس نیاز به نخبگان در میان مدیران نهادینه شود

 استاندار کردستان گفت: احساس نیاز به نخبگان در میان مدیران دستگاه‌ها باید نهادینه شود؛ چراکه در واقع ما نیازمند توجه نخبگان به مدیریت استان هستیم.

به گزارش تیراژ نیوز ، اسماعیل زارعی‌کوشا روز پنجشنبه در نشست نخبگان، مدیران واحدهای فن‌آور و شرکت‌های دانش‌بنیان استان کردستان در سنندج خطاب به نخبگان اظهار کرد: شما نیاز به توجه ندارید بلکه احساس نیاز از طرف مدیران به نخبگان باید وجود داشته باشد.

وی بر لزوم تغییر نگاه به نخبگان در بین مدیران و دستگاه‌ها تاکید کرد و افزود: باید این لزوم احساس نیاز به نخبگان و استفاده از توان و دانش آنان در بدنه تمام دستگاه‌ها نهادینه شود، در غیراینصورت اتفاق خاصی نخواهد افتاد.

استاندار کردستان به خواسته‌های نخبگان این نشست اشاره کرد و یادآور شد: ما در شرایط نرمالی نیستیم و حجم کارهای بر زمین مانده و سامانه مدیریت سنتی، کار مدیریت را سخت کرده است.

زارعی کوشا با بیان اینکه احکام هیات‌های اندیشه‌ورز نخبگانی آماده است و به زودی تقدیم می‌شود، اضافه کرد: باید نشست های کارگروه اندیشه ورزی نخبگانی شکل بگیرد تا تمرکز روی حل مسائل و جزییات این حوزه باشد.

وی به برخی دستاوردها و پیشرفت‌های استان در حوزه‌های مختلف نیز اشاره داشت و گفت: امسال به قیمت روز، ۵۰ هزار میلیارد تومان طرح در استان به بهره‌برداری می‌رسد که بی‌سابقه است.

استاندار کردستان افزود: رتبه استان در قانون بودجه کشور طی یکسال اخیر از ۲۴ به ۱۰ رسیده و ارتقا یافته اما مثل خیلی از دستاوردها، اطلاع رسانی نشده است.

در این نشست، تعدادی از نخبگان و مدیران واحدهای فناور مواردی از جمله وجود خلاهای قانونی برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان، ضرورت تسریع و تسهیل پرداخت وام اشتغالزایی، عدم حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، لزوم در اختیار دادن آسان انرژی به شرکت‌های دانش‌بنیان و انتخاب نخبگان به عنوان مشاور در استانداری را مطرح کردند.

دبیر : فاطمه خورشیدی نیا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا