نگاهی بر ورزش کیک بوکسینگ

 

گزارش /فاطمه خورشیدی نیا


تقریبا ده یازده سالم بود با رشته ورزشی جودو آشنا شدم وچندسالی فعالیت کردم زیرنظر سنسی کیهان امچون برادرم کونگ فوکار میکرد به این رشته علاقه مند شدم و مدتی درخدمت استاد ثابتی بهره بردم و بعد چون باشگاه بسته شد رفتم زیر نظر استاد دهقانیان چند سالی کار کردم و متاسفانه آن زمان کونگ فو قدغن بودوباشگا ما دوباره بسته شد وچند سالی انفرادی یا بچه های محله در پارک تمرین می‌کردم بعداز مدتی با رشته ورزشی موی تای آشنا شدم وزیر نظر ارزان عبادتی این رشته را ادامه دادم و همزمان کیک بوکس را هم شروع کردم درشته. موی تابه درجه خان ده و داوری نائل شدم و در کیک بوکس مربی و داور درجه یک هستن و در این رشته کمربند مشکی دان پنج گرفتم و تقریبا ده پانزده سالی هست که در رشته های موی تای و کیک بوکس مربی گری می کنم.

علی و عرفان را از سن چهار پنج سالگی شرو ع کردم به آموزش رزمی البته به شیوه خودم درمنزل به هردو پسرم آموزش می دادم و در ده سالگی علی قهرمان تهران شد و بعد از آن هردو پسرم چه در رشته موی تا وچه در رشته کیک بوکس سالها قهرمان کشور شدند و چندین مدال طلا و نقره و برنز گرفتند وکاپ بهترین فایتر را علی در یکی از مسابقات گرفت و عرفان پسر کوچکترم کاپ تکنیکی تمرین فایتر را گرفت در همان سال مسابقات کشوری کیک بوکس در قم برگزار شد ومن کاپ بهترین مربی راگرفتم در این سالها مسابقات زیادی را داوری کرده ام از جمله مسابقات جهانی خلیج فارس که استاد عرفانیان بر گزارش کرد و من جزو داوران هیئت ژوری بودم.

 

قلمرو شگفت انگیز ورزش مدت هاست که اسیر رشته هیجان انگیز کیک بوکسینگ شده است. این ورزش رزمی جذاب، که به دلیل تلفیقی از تکنیک های هنرهای رزمی شناخته شده است، منظره ای پر انرژی را برای علاقه مندان و خبره ها فراهم می کند. حال، اجازه دهید در حالی که ابعاد چندوجهی آن را آشکار می‌کنیم و سفر جذاب آن را روشن می‌کنیم، به توضیح مفصلی در مورد هنر و پیچیدگی‌های کیک بوکسینگ بپردازیم.

کیک بوکسینگ یا همان کیک بوکسینگ که در زبان فارسی با علاقه از آن یاد می شود، ترکیبی هماهنگ از سبک های رزمی مختلف را در بر می گیرد. این ورزش جذاب ریشه عمیقی در تمرینات رزمی باستانی تایلند، ژاپن و چین دارد. کیک بوکسینگ با الهام گرفتن از موی تای، کاراته و بوکس، مشت ها و ضربات قدرتمند این رشته های سنتی را با هم ترکیب می کند و در نتیجه نمایشی مسحورکننده از مهارت، تکنیک و بدنی خام را به همراه دارد.

یکی از ویژگی های متمایز کیک بوکسینگ در ماهیت پویایی آن نهفته است که تمرکز تزلزل ناپذیر، چابکی و رفلکس های برق آسا را ​​از تمرین کنندگان می طلبد. در داخل رینگ، مبارزان درگیر یک سمفونی از حرکات می‌شوند و رگباری از مشت‌ها، لگدها، ضربات زانو و کلینچ‌ها را به راه می‌اندازند که همه با دقت و ظرافت اجرا می‌شوند. شدت زیاد تبادل نظر تماشاگران را طلسم می‌کند، زیرا هر دور با یک غیرقابل پیش‌بینی آشکار می‌شود که تماشاگران را روی صندلی‌هایشان نگه می‌دارد.

اکنون، اجازه دهید یک کاوش جامع از جنبه های مختلف که به جذابیت و پیچیدگی کیک بوکسینگ کمک می کنند، آغاز کنیم. اولین جنبه ای که شایسته توجه است طیف متنوعی از تکنیک های به کار گرفته شده توسط کیک بوکسورها است. از ضربات ضربتی، قلاب‌ها، آپپرکات‌ها و ضربه‌های راندهاوس گرفته تا ضربه‌های ویرانگر زانو و مانورهای محکم، مجموعه حرکات به همان اندازه گسترده است که الهام‌بخش است. این تکنیک پیچیده به درک عمیقی از مکانیک بدن، زمان‌بندی و استراتژی نیاز دارد تا اطمینان حاصل شود که هر ضربه با حداکثر تاثیر و کارایی اجرا می‌شود.

علاوه بر این، عنصر استراتژیک کیک بوکسینگ لایه دیگری از فتنه را به این ورزش فریبنده اضافه می کند. مبارزان نه تنها باید دارای ویژگی‌های فیزیکی استثنایی باشند، بلکه باید از زیرکی تاکتیکی برای گول زدن حریفان خود برخوردار باشند. جزر و مد یک مسابقه کیک بوکسینگ شبیه به یک مسابقه شطرنج پرمخاطره است که هر مبارز دائماً در حال تجزیه و تحلیل، استراتژی و تطبیق با پویایی همیشه در حال تغییر مبارزه است. این توانایی ذهنی، همراه با قدرت بدنی است که در دنیای کیک بوکسینگ، افراد بزرگ را از خوب جدا می کند.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا