وزیر آموزش و پرورش در استان البرز ؛
دولت سیزدهم نگاه ویژه و متفاوتی به مدرسه سازی دارد

به گزارش تیراژ نیو ز از  پایگاه اطلاع رسانی اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش روز شنبه ۲۷ آبان ماه ۱۴۰۲ در آیین افتتاح مدرسه خیری، مشارکتی زنده یاد فاطمه دمیرچی و زنده یاد حاج جعفر دمیرچی و زنده یاد نیکنام در کرج با بیان اینکه این ۳ مدرسه با مشارکت ویژه خیرین محترم مدرسه ساز و اعتبارات نوسازی مدارس استان به بهره برداری رسید، اظهار داشت: اکنون ۲۴ هزار مدرسه داریم که در آنها کمتر از 10 نفر دانش آموز مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: تراکم استاندارد دانش آموزی در مدارس کشور ۲۶ نفر است و در برخی مدارس بالای ۳۵ نفر تراکم داریم. در تلاش هستیم حتی یک مدرسه چنین نباشد.

صحرایی یادآور شد: سرانه آموزشی پس از پیروزی انقلاب افزایش یافته و اکنون پنج متر و ۲۲ سانتی مترمربع است که نقطه مطلوب برای این مهم هشت متر مربع است که تلاش های وافری در این زمینه در حال انجام است.

وزیر آموزش و پرورش خطاب به خیرین اذعان داشت: خیرین به سمت ساخت هنرستان با هدف ریشه کنی معضل بیکاری و آسیب های اجتماعی بروند، چرا که بذر اقتصاد در مدارس با پرورش نیروی کار کاشته می شود.

گفتنی است؛ در سفر وزیر آموزش و پرورش به استان البرز ، ۳ پروژه آموزشی و پرورشی با ۳۰ کلاس درس مورد بهره برداری قرار گرفت. همچنین هنرستان ۱۵ کلاسه شهرستان طالقان روز یکشنبه ۲۸ آبان افتتاح خواهد شد.

 

دبیر : فاطمه خورشیدی نیا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا