شهردار تهران: مشکل آلودگی هوا با برقی سازی خودروها حل می‌شود

تهران بزرگ – تیراژ نیوز – شهردار تهران با بیان اینکه مشکل آلودگی هوا مربوط به سال‌های گذشته است، گفت: این مشکل با برقی سازی خودروها بویژه ناوگان حمل و نقل عمومی، برطرف می‌شود.

به گزارش تیراژ نیوز ،علیرضا زاکانی روز شنبه در حاشیه مراسم رونمایی از طرح «من شهردارم۲» در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ما ۲۷ ماه است که در شهرداری مشغول به کار هستیم و آلودگی هوا از ده‌ها سال قبل ایجاد شده است، افزود: اهتمام مدیریت شهری بر این است که پرونده آلودگی هوا و مشکلات ناشی از آن با ساماندهی و برقی‌سازی خودروها به پایان برسد.

زاکانی با بیان اینکه در مسیر برقی‌سازی قرار گرفته ایم و امیدواریم مردم در سال‌های بعد شاهد چنین شرایطی نباشند، اظهار کرد: بشدت دنبال برقی‌سازی ناوگان عمومی در بخش اتوبوس، مینی‌بوس، ون، تاکسی و موتورسیکلت هستیم و واگن‌های مترو نیز افزایش می‌یابد که امسال اقدامات آغاز شده و در سال بعد به اوج می‌رسد.

شهردار تهران: مشکل آلودگی هوا با برقی سازی خودروها حل می‌شود

شهردار تهران با بیان اینکه طرح های کلان نیز در شهر وجود دارد، ادامه داد: بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان طرح در شهر اجرا می‌ شود و از این میزان، هشت هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به پروژه‌های اولین دوره از طرح «من شهردارم» اختصاص یافته است اعتبار طرح‌های دوره دوم نیز پس از سه هفته مشخص خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این زمینه ۶ هزار و ۵۰۰ ایده به دست ما رسیده که پس از کارشناسی های صورت گرفته سه هزار و ۶۷۹ پروژه با پیش‌بینی هشت هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار به اقتضای نیاز محلات انتخاب شده است و مردم باید از بین این پروژه‌ها، اولویت‌ها را انتخاب کنند.

شهردار تهران: مشکل آلودگی هوا با برقی سازی خودروها حل می‌شود

شهردار تهران با بیان اینکه در ایده اول طرح «من شهردارم» بالغ بر ۲ هزار و ۸۰ پروژه کارشناسی شده به رأی گذاشته شد، گفت: مردم از این تعداد پروژه، هزار و ۴۶۲ طرح را انتخاب کردند که به میزان ۶۳ درصد به پایان رسیده ما در حال حاضر جلوتر از برنامه هستیم و تا پایان سال، طرح به اتمام خواهد رسید و پشتیبانان و مردم از اجرای طرح‌ها مطلع خواهند شد.

زاکانی با تأکید بر اینکه برای انتخاب طرح‌ها، کارشناسی‌ صورت گرفت و مردم اولویت‌ها را انتخاب کردند، یادآور شد: در دومین دوره طرح «من شهردارم» نزدیک به هزار و ۴۰۳ پروژه پیش‌بینی شده است.

وی تاکید کرد: در سه هفته پیش رو، مردم می‌توانند ایده‌های جدید را نیز ارائه دهند و این ایده‌ها پس از کارشناسی به پروژه‌های در معرض انتخاب اضافه شود برای انتخاب پروژه‌های اولویت‌دار، کارشناسی‌ها صورت بگیرد تا از هزینه‌ها خودداری شود.

 

دبیر : فاطمه خورشیدی نیا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا