تجدید بیعت مجدد مسوولان کرمانشاه با شهدای انقلاب اسلامی

کرمانشاه- تیراژ نیوز – نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه، استاندار و جمعی از مسوولان و فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی استان کرمانشاه امروز پنجشنبه و همزمان با آغاز دهه مبارک فجر با حضور بر سر مزار شهدا ضمن بیعت مجدد با آرمان‌های انقلاب اسلامی بر ادامه راه شهدا تاکید کردند.

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در این مراسم مردمی و همیشه در صحنه حاضر بودن مردم را مهم‌ترین ویژگی انقلاب اسلامی دانست.

حجت الاسلام و المسلمین «حبیب الله غفوری» گفت: مردم ایران با ایستادگی در مقابل ظلم ستم شاهی رژیم پهلوی و با اتکا به مکتب قرآن و اسلام و به میدان آمدند و پیروز شدند، همان گونه در زمان هشت سال دفاع مقدس نیز این کار را کردند و در این ۴۵ سال در هر عرصه ای که به صحنه آمدند باعث سرافرازی کشور شدند.

تجدید بیعت مجدد مسوولان کرمانشاه با شهدای انقلاب اسلامی

وی در ادامه انقلاب اسلامی را میراث شهدا دانست و اظهار کرد: ملت ایران تا آخرین قطره خون بر سر عهدش با آرمان های شهدای انقلاب اسلامی که همانا ظلم ستیزی و دفاع از مظلومان و مبارزه با استبداد است خواهد ایستاد.

حجت الاسلام غفوری از دیگر نکات مهم انقلاب را استقلال و عدم وابستگی به هیچ ابر قدرتی دانست و گفت: انقلاب اسلامی همیشه تمام امور خود را با کمک و همراهی مردم و بدون دخالت کشورهای دیگر انجام داده و به هیچ ابرقدرتی جز خداوند اتکا نداشته است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه به قدرت نظامی نیروهای مسلح ، پیشرفت های فناوری و علمی کشور اشاره کرد و افزود: در طول این ۴۵ سال هرجا با دشمنان مقابله کردیم پیروز شدیم، اما متاسفانه در مباحث فرهنگی و فضای مجازی اندکی کم کاری و به عقب نشستیم و آنها توانسته اند بخشی از ذهن جوانان ما را چار آسیب کنند.

امام جمعه کرمانشاه روی آوردن دشمنان به جنگ ادراکی، شناختی با شبه افکنی در ذهن جوانان از طریق فضای مجازی را پس از شکست های مکرر سخت و نظامی آنان دانست و اظهار کرد: اگر در این جبهه نیز در مقابل آنان بایستیم، مطمئنا شکست خواهند خورد.

جهاد تبیین مهمترین جبهه در مقابل دشمنان است

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه نیز در این مراسم یاد و خاطر شهدا و امام راحل (ره) را گرامی داشت و گفت: امروز دشمنان در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی و ماهواره ای به تطهیر گذشته سیاه رژیم پهلوی روی آورده اند و ظلم و ستم و استبداد آنان را پنهان می کنند.

سردار بهمن ریاحی در ادامه افزود: جهاد امروز دیگر جهاد جنگ تحمیلی و سخت افزاری و سخت نیست بلکه جبهه تغییر کرده و باید با جهاد تبیین، مردم و بخصوص جوانان را آگاه و توجیه کنیم که در گذشته واقعا در چه حال و جایگاهی در مقابل مستکبران قرار داشتیم.

تجدید بیعت مجدد مسوولان کرمانشاه با شهدای انقلاب اسلامی

وی در ادامه به تشریح استراتژی و راهبرد دشمنان برای مایوس کردن مردم به عدم شرکت در انتخابات اشاره کرد و گفت: اگر انتخابات در سرنوشت کشور مهم نیست، پس چرا آنان اینقدر علیه حضور نیافتنن مردم سر صندوق های رای تبلیغات می کنند.

سردار ریحانی همچنین با تشریح اقدامات پیرامون منطقه گفت: دشمنان با راهبردها و استراتژی ها مختلف می خواهند ایران را ارزیابی کنند و ببینند کجا کم می آوریم و از همان جا اقدام کنند، الحمدالله همیشه به آنان جواب قاطعی داده ایم.

کرمانشاه ۹ هزار و ۸۰۰ شهید دارد

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در هشت سال دفاع مقدس به صورت مستقیم درگیر جنگ با رژیم بعثی عراق بود.

مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۷۵۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، یکهزار و ۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه نخست زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر پایداری مردم این دیار است

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا