اولین نشست خبری رئیس جمهور ایران با رسانه ها و خبرنگاران

در اولین نشست خبری مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور ایران، که به تازگی برگزار شد، او به سوالات متعدد خبرنگاران پاسخ داد و به چندین موضوع کلیدی اشاره کرد

.

 

نکات کلیدی از نشست خبری

  • توسعه روابط بین‌المللی:  دکتر پزشکیان بر اهمیت تقویت روابط با کشورهای اسلامی و به ویژه عربستان، مصر و اردن تأکید کرد و گفت: «تلاش می‌کنیم روابط خود را با عربستان، مصر و اردن تقویت کنیم».
  • مشکلات اقتصادی: او به چالش‌های اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت که ناترازی در انرژی و مشکلات مالی کارخانه‌ها مانع رشد اقتصادی ۸ درصدی مورد نظر رهبر انقلاب است. وی افزود: «تلاشی که باید کنیم این است که این ناترازی انرژی را حل کنیم».
  • رفع فقر و فساد: پزشکیان وعده داد که مقابله با دزدی، رشوه، رانت و قاچاق از اولویت‌های دولتش خواهد بود و بر اهمیت حل مشکلات مردم تأکید کرد.
  • پاسخ به انتقادات: در پاسخ به سوالاتی درباره انتصاب افراد در پست‌های کلیدی دولت، او گفت که هر طرف فکر می‌کند حق با خودش است و باید به نظرات مختلف احترام گذاشت.
  • واکنش به درخواست مجری: در حین نشست، پزشکان به درخواست مجری برای پاسخ‌های کوتاه واکنش نشان داد و گفت: «می‌خواهید مشکلات مملکت را در یک جمله بگویم؟».

این نشست خبری نشان‌دهنده رویکرد  دکتر پزشکیان نسبت به مسائل داخلی و خارجی کشور بود و او سعی کرد تا با ارائه توضیحات شفاف، نگرانی‌های خبرنگاران را برطرف کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا