وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:
دانشگاه‌ نقطه قوت حکومت اسلامی است

به گزارش تیراژ نیوز ،وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: یکی از نقاط قوتی که دشمن ما چشم طمع به آن دارد دانشگاه‌های ماست که در این راه بیشترین سرمایه را هزینه می‌کند که دانشگاه در مقابل حکومت قرار بگیرد.

محمدعلی زلفی‌گل چهارم اردیبهشت در یادواره شهدای دانشجوی استان که در سالن آمفی‌تئاتر شهید سلیمانی دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهار کرد: حاکمان عاقل ‌بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری را سرمایه‌گذاری در زمینه علم فناوری و نوآوری دانشگاه‌ها می‌دانند.

وی ادامه داد: هرچقدر برای علم، فناوری و نوآوری سرمایه‌گذاری کنیم کم است.

زلفی‌گل تصریح کرد: نرخ بیکاری در لرستان بالاست، خام فروشی در بخش معادن وجود دارد، اینکه نفت و معادن را خام‌ می‌فروشیم و عمده‌ترین مشکل ما بیکاری است نشان دهنده این است که برای علم و فناوری شایسته کار نکردیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: قوانین و مقررات و ارزشیابی‌های ما باید تغییر روند بدهند، توسعه آموزش عالی باید مورد بازنگری قرار بگیرد.

وی افزود: باید دستورات را در آموزش عالی تغییر دهیم و به سمت هدف مقام معظم رهبری حرکت کنیم.

زلفی‌گل تصریح کرد: دشمن دانشگاه‌های ما را هدف قرار داده، دشمن دو راهکار دارد، یک شناسایی و برجسته‌سازی نقاط ضعف نظام و دوم شناسایی نقاط قوت ما و مقابله مردمی برای سرکوب و منکوب آن، یکی از نقاط قوتی که دشمن چشم طمع به آن دارد دانشگاه‌های ماست که در این راه بیشترین سرمایه را هزینه می‌کند که دانشگاه در مقابل حکومت قرار بگیرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: رئیس دانشگاه ما نباید برای دریافت اعتبارات خود دغدغه داشته باشد، امروز اگر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تلاش می‌کند و بحث راهیان پیشرفت را جدی می‌گیرد در راستای تحقق خواسته رهبری در بحث جهاد تبیین است که نسل جوان ما ببیند در کشور چه اتفاقاتی افتاده است.

وی ادامه داد: دانشگاه لرستان، شهرها، امکانات رفاهی و ‌… قبل از پیروی انقلاب چه وضعیتی داشت، اتفاقات بزرگی رخ داده اما ما به این حد راضی نیستیم، این به پاس وظیفه‌شناسی و گذشت جامعه دانشگاهی ماست.

این وزیر دولت سیزدهم بیان کرد: هرچقدر برای جامعه دانشگاهی هزینه کنیم چند صد برابر آن را برداشت خواهیم کرد.

زلفی‌گل افزود: قدردان خانواده شهدا بوده و خواهیم بود، علی‌رغم سلایق سیاسی که در گروه‌های مختلف کشور وجود دارد همه در یک جا وحدت نظر دارند، شهدا سیاسی نشده‌اند و احترام خانواده شهدا در همه گروه‌ها حفظ شده و محور وحدت در هر جمعی شهیدان هستند.

این مسئول ادامه داد: در وزارت علوم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت درسی پیش‌بینی شده و خواهش ما این است که این مراسمات را در اولویت قرار دهید و برای برنامه راهیان نور برنامه‌ریزی کنید که جوانان ما در جبهه‌های نبرد با این فرهنگ آشنا شوند.

وی افزود: امیدواریم در روز قیامت شرمنده شهدا نباشیم و در راه تحقق اهداف شهدا گام برداریم که در این راه دعای خانواده شهدا کارساز خواهد بود.

سر دبیر : فاطمه خورشیدی نیا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا