رکورد دولت سیزدهم در ساخت آزادراه تهران – شمال

دولت سیزدهم در ساخت آزادراه تهران- شمال، رکورد جدیدی به جای گذاشت.

به گزارش  تیراژ نیوز ، پروژه آزادراه تهران – شمال در دولت دوم رفسنجانی (سال ۱۳۷۵) شروع شد. این پروژه عظیم که شامل ساخت ۱۲۶ کیلومتر آزادراه در دل کوهستان و دره‌های مسیر است به ۴ منطقه تقسیم شده است.

رکورد دولت رئیسی در ساخت آزادراه تهران - شمال

منطقه ۱ به طول ۳۳ کیلومتر از تهران شروع می‌شود که ساده‌ترین بخش از پروژه است و در دولت دوازدهم راه‌اندازی شد. منطقه ۴ نیز که ۲۰ کیلومتر است و بخش ورودی به شهر چالوس است در سال ۱۳۹۱ در دولت دهم تکمیل و راه‌اندازی شد.

سخت‌ترین مناطق ساخت آزادراه تهران – شمال، مناطق میانی (۲ و ۳)‌ هستند که به علت مسیر صعب‌العبور کوهستانی و دره‌های عمیق، نیازمند حفاری تونل‌های طولانی و ساخت پل‌های عمیق است.

منطقه ۲ این آزادراه در دولت گذشته کلید زده شد و با درصد ناچیزی از پیشرفت همراه بود اما در ۲ سال اول دولت رئیسی ۲۲ کیلومتر از مسیر رفت منطقه ۲ این آزادراه تکمیل و راه‌اندازی شد.

این در حالی است که در ۲۵ سال قبل از دولت سیزدهم مجموعا ۵۳ کیلومتر (متوسط سالانه ۲.۱ کیلومتر) از این آزادراه تکمیل شد در حالی که در دولت رئیسی در ۲ سال ۲۲ کیلومتر راه‌اندازی شد (متوسط سالانه ۱۱ کیلومتر). بدین ترتیب می‌توان گفت سرعت پیشرفت آزادراه تهران – شمال در دولت رئیسی ۵ برابر دولت‌های گذشته بوده است.

رکورد دولت سیزدهم در ساخت آزادراه تهران - شمال

دبیر : فاطمه خورشیدی نیا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا