خدیجه نیزاری در بیست و پنجمین همایش ملی تکریم خیرین مدرسه ساز کشور ،
مدرسه سازی و علم آموزی در رهاندن جهل و مسیر غایت آفرینش است.

به گزارش تیراژ نیوز به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛  خدیجه نیزاری رییس شورای بانوان خیر مدرسه ساز کشور در همایش ملی تکریم خیرین مدرسه ساز که با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: زنان نیکوکار این سرزمین هم مدرسه می سازند و هم مدرسه ساز می‌سازند.

وی با اشاره به دیدگاه فلسفی در پیدایش و آفرینش هر چیز، بیان کرد: ۴ علت فاعلی, مادی، صوری و غایی را برای پیدایش هر چیز در نظر می گیرند که از این میان علت غایی از همه مهمتر است، یعنی سازنده با چه هدف و به چه وسیله چیزی را ساخته است و علت نهایی از پیدایش چیست.

مشاور رییس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: هدف خدا از آفرینش انسان در قرآن آمده که «الا لیعبدون» یعنی عبادت پروردگار، همانطور که خداوند فرموده تا در اثر عبودیت من انسان رشد و‌کمال یابند با غایت و هدف برسند و این شاهکار خلقت است که خداوند بنی آدم را، انسان را تکریم کرده است.

نیزاری ادامه داد: انسان موجودی مادی است اما روح انسان الهی است که خدا آنرا تعلیم داده یعنی توان یادگیری به انسان داده تا رشد و تکامل یابد.

این خیر مدرسه ساز به اهمیت علم در نزد پروردگار اشاره کرد و افزود: علم و آگاهی انسان توام با عشق است ، علم عشق را به انسان می آموزد، به وسیله قلم و با کتاب معلم ومدرسه انسان را رشد می دهد‌.

رییس شورای بانوان خیر مدرسه ساز تصریح کرد : خیران مدرسه ساز این قلم و کتاب را به کودکان و نوجوانان می دهند و بستر علم آموزی را فراهم می کنندو از این جهت کار بزرگ و ماندگاری را انجام می دهند.

این بانوی خیر قرآن پژوه گفت:همه سعی و تلاش میکنند اما این تلاش باید ما را رشد دهد. سه ویژگی در سوره لیل آمده که سعی و کوشش انسان به هدر نرود یکی که روح عطا داشته باشید اگر هیچی ندارید بخشنده باشید شده دیگران را ببخشید، دوم تقوا و سوم که تصدیق نیکو و کار خیر است.

نیزاری ادامه داد: مدرسه سازی و علم آموزی در رهاندن جهل و مسیر غایت آفرینش است.

رییس شورای بانوان خیر مدرسه ساز گفت: نقش مادر و زن در زندگی هر فرد بسیار مهم است، الگوی انسانیت و کار خیر و اولین معلم هرکس مادر است.قدردان بانوان خیر وهمسران و زنان خیران مدرسه ساز هستیم.

گفتنی است، همایش ملی تکریم خیرین مدرسه ساز کشور (رویداد 25) روز دوشنبه 19 تیر با حضور مخبر معاون اول رییس جمهور در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران برگزار  شد.

دبیر : فاطمه خورشیدی نیا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا