رئیس شورای اسلامی شهر تهران خبرداد:
«دروازه قرآن» در تهران ساخته می‌شود/ پلاک‌گذاری ون‌ها در گرو پرداخت بدهی

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در اعتراض به هتک حرمت به قرآن که در برخی کشورهای اروپایی صورت گرفت، طرح دو فوریتی با موضوع ایجاد یک یادمان به عنوان دروازه قرآن در تهران بررسی و تصویب شد.

به گزارش تیراژ نیوز ، مهدی چمران‌ روز یکشنبه پیش از آغاز یکصد و شصت و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: در اعتراض به هتک حرمت به قرآن که در برخی کشورهای اروپایی صورت گرفت، این دروازه توسط شهرداری در یکی از ورودی‌های تهران ایجاد می شود.

وی درباره جلسه امروز نیز اظهارداشت: امروز به دلیل برگزاری جلسه ستاد اربعین در شهرری، جلسه شورا یک ساعت دیرتر آغاز شد و قرار است گزارشی از سوی معاون برنامه ریزی شهرداری ارایه و طرح دو فوریتی با موضوع ایجاد یک یادمان به عنوان دروازه قرآن بررسی می‌شود.

رییس شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره اجازه ساخت و ساز ساختمان های بلند مرتبه در کوچه های هشت متری، گفت: ساخت هفت طبقه مجاز نیست، آنچه که هست ضوابط شهرسازی است و تنها در کوچه‌های بیش از ۶ متر عرض مجوز یک طبقه اضافی داده شده و در کوچه‌های باریک ضوابط حاکم است.

پلاک‌گذاری ون‌ها در گرو پرداخت بدهی از سوی وزارت کشور
چمران در خصوص مشکل پلاک‌گذاری ون‌ها نیز اظهارداشت: مشکلاتی وجود دارد و طلب‌ها از سوی وزارت کشور هنوز داده نشده که مجوز پلاک شدن را بدهند اما آنچه وارد ناوگان شده همه پلاک‌گذاری شدند.

وی افزود: در برخی خطوط اتوبوسرانی تعداد مسافران اندک است و پر شدن اتوبوس‌ها برای شهروندان زمان‌بر است، در همین راستا ون و مینی‌بوس جایگزین می‌شود.

تبلیغات دشمن علیه عزاداری سیدالشهدا شکست خورد
اعضای شورای اسلامی شهر تهران جلسه امروز را با سخنان مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران آغاز کردند و وی با بیان اینکه دشمنان تبلیغات کرده بودند که مردم به دلایل مشکلات اقتصادی و سیاسی در آیین عزاداری امام حسین حضور پیدا نکنند، گفت: دشمنان رسماً تبلیغ می‌کردند که مردم سیاه نپوشند و در عزاداری‌ها شرکت نکنند اما دیدیم که برعکس شد.

وی افزود: غیرت و حمیت ملت ما و همه مسلمین کشورهای دیگر موجب شد تا عزاداری‌ها با شور و حرارت برگزار شود و حتی برادران اهل تسنن در کشورهای دیگر از جمله ترکمنستان و سایر کشورها و در سیستان و بلوچستان به عزاداری‌ها پرداختند و حتی ارامنه به رغم تبلیغات موجود برای سیدالشهدا عزاداری انجام دادند.

نیروهای خدمات شهری کاری مضاعفی در ایام تاسوعا و عاشورا انجام دادند
مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی در این جلسه از مردم برای برپایی آیین‌های عزاداری سیدالشهدا تشکر کرد و گفت: عشق ۱۴۰۰ ساله به سیدالشهدا در بین مردم وجود دارد و مردم نشان دادند که عاشقانه عزاداری می‌کنند و به رغم شرایط سختی که در کشور وجود دارد به نذر و نیاز و نذورات پرداختند.

وی همچنین از سازمان زیباسازی شهرداری تهران و سایر دستگاه خدمات رسان که کمک‌ کردند تا این مراسم های باشکوه در شهر تهران به بهترین شکل برگزار شود تقدیر کرد.

ضرورت مناسب سازی شهر برای سالمندان
حجت الاسلام سید محمد آقامیری دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه، از سازمان زیباسازی برای اجرای برنامه های فرهنگی در ایام محرم، تقدیر کرد و با بیان اینکه سازمان زیباسازی متولی پل های عابر پیاده است، گفت: مردم در تمام نقاط دغدغه خرابی پل های مکانیزه را دارند.

وی افزود: با توجه به اینکه شهر رو به سالمندی می رود، باید شهر مناسب سازی شده و رمپ ها بیشتر طراحی شود چرا که بسیار ساده تر از پل های پلکانی است و برای معلولان و سالمندان راحت تر است.

بوستان ها به باغ وحش و یا به محل تجمع اراذل و اوباش تبدیل شده است
این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: برغم صرف هزینه های میلیاردی برای بوستان ها، در مناسب ترین فصل سال برای حضور شهروندان در بوستان ها، شاهد تجمع معتادان، سگ گردانی و موضوع بی حجابی در بوستان ها هستیم.

وی با بیان اینکه در بوستان ها سلب آرامش شهروندان رخ داده است، افزود: بوستان ها یا به باغ وحش و یا به محل تجمع اراذل و اوباش تبدیل شده است.

آقامیری یادآور شد: قوه قضاییه در این زمینه قانون ندارد و علیرغم اینکه تمام کشورهای دنیا قوانینی برای نگهداری حیوانات خانگی دارند، در کشور ما هیچ برخوردی انجام نمی شود.

وی با بیان اینکه پلیس باید وارد شود اما پلیس هم با ضعف قوانین مواجه است، ادامه داد: بوستان‌ها را شهرداری ایجاد کرده و به این دلیل مردم فکر می کنند شهرداری وظیفه برخورد با اراذل و اوباش و جمع آوری معتادان را هم بر عهده دارد .

نگرانی سهم صندوق بازنشستگی شهرداری تهران در بانک شهر
ناصر امانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در زمان تذکر خود، گفت: شورای شهر در دوره دوم، لایحه ای را برای توسعه صندوق ذخیره کارکنان شهرداری بررسی کرد و کمک به حل مسکن کارکنان و ثروت سازی برای کارکنان در پیش گرفته و سهام بانک شهر و تشکیل صندوق ذخیره با هدف ثروت سازی دنبال شد.

وی افزود: صندوق ذخیره شخصیت مستقل حقوقی در بخش خصوصی است و احکام هیئت مدیره نباید توسط شهردار تهران صادر شود.

امانی با بیان اینکه بانک مرکزی به بانک شهر نامه ارسال کرد که صندوق بازنشستگی در مجمع حق رأی ندارد، یادآور شد: نهادهای عمومی غیردولتی حداکثر تا ۱۰ درصد می توانند سهام بانک را داشته باشند و در جلسه مجمع هفته گذشته بانک شهر حق رأی از صندوق گرفته شد که دود آن به چشم کارکنان شهرداری می رود .

امانی تاکید کرد که نگران سهم کارکنان در صندوق هستیم و از شهرداری می خواهیم به موضوع ورود کند .

احتمال سوال از شهردار تهران؛ شهرداری به قانون حجاب و عفاف اهتمام ندارد
مهدی اقراریان دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در تذکر خود، به مشکل نگهداشت ایستگاه های اتوبوس و بی آرتی اشاره کرد و اظهارداشت: کسانی که از ایستگاه ها استفاده می کنند از روشنایی و نحوه نگهداشت و نظافت ایستگاه ها گلایه دارند.

وی افزود: اقدام مترو، فروشگاه شهروند و برج میلاد در مورد حجاب به هیچ وجه مناسب نیست و شهرداری اهتمام ویژه به قانون عفاف و حجاب ندارد.

وی تکرار این موارد را به منزله سؤال از شهردار تهران در مورد عفاف و حجاب عنوان کرد و گفت: امید می رود اولین سوال از شهردار با این موضوع نباشد.

مذاکره با آبفا برای آبیاری درختان چیتگر
مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران امروز در جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران از مذاکره با آبفا برای آبیاری درختان چیتگر خبر داد و گفت: چیتگر سهمیه آبش از ابتدای سال قطع شده بود، با مذاکراتی که با آب و فاضلاب انجام شد از ۴۰۰ لیتر در ثانیه بقیه‌ای که برای چیتگر پیش بینی شده در حال حاضر ۵۰ لیتر در ثانیه را اختصاص می‌دهند.

علی محمد مختاری افزود: قطعا این موضوع به درختان چیتگر صدمه می‌زند و در حال مذاکره هستیم که با کمک آب و فاضلاب از این سرمایه‌های طبیعی شهر حفاظت کنیم.

وی با بیان اینکه تنش در گیاه با توجه به افزایش دما در تهران موجب خزان زودرس می‌شود، گفت: امسال با برنامه ریزی‌هایی که انجام دادیم شاهد هستیم که این خزان اتفاق نیفتاده و مشکلی نداریم و در زمینه آبیاری صرفه جویی می‌کنیم.

به گف
ته وی، در حال حاضر از آبیاری قطره‌ای و مکانیزه بهره گرفته‌ شده و برداشت از چاه‌ها را کاهش یافته و استفاده از پساب جایگزین می‌شود.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران ادامه داد: درختان اگر خشک شوند قطعا علت خشک شدن آنها اگر آفت باشد مبارزه گیاهی انجام می‌شود و درختان جایگزین خواهند شد.

وی افزود: آبشویی درختان در شهرها انجام می‌شود و درختان خشک در سامانه ثبت و از طریق کمیسیون ماده ۷ مجوز لازم اخذ می‌شود و درختی که دچار آفت شده از تعویض خاک سطحی و عمقی خارج می‌شود و درخت جدید از همان گونه در محل جایگزین می‌شود.

مختاری در ادامه با توضیح اقدامات این سازمان تا پایان سال گفت: فاز نخست رود دره فرحزاد تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد، این فاز ۵۴ هکتار است که از مجموع ۱۴۰ هکتار، این بوستان در اختیار شهروندان تهرانی قرار می‌گیرد.

وی بابیان اینکه ۲ هزار هکتار جنگل کاری از مجموعه کمربند سبز شهر تهران در ۱۵ اسفند ماه به بهره برداری می‌رسد،گفت: در قالب طرح جامع آبرسانی تا پایان سال میزان بهره برداری از پساب در تهران به ۳۰ میلیون متر مکعب می‌رسد.

تصویب دو فوریت ایجاد یک ورودی در تهران به نام قرآن
اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه جلسه امروز خود ، طرح دو فوریتی پیشنهادی مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر طراحی و ساخت یکی از ورودی‌های شهر تهران با نام قرآن را تصویب کردند .

وی در توضیح این طرح گفت: با توجه به هتک حرمت انجام شده به ساحت قدسی قرآن کریم و به درد آمدن دل مسلمانان سراسر دنیا به خصوص مردم عزیز کشورمان ایران در اعتراض به هتک حرمت به قرآن کریم که توسط عوامل خودفروخته و با مجوز رسمی دولت‌های سوئد و دانمارک انجام پذیرفته است؛ شهرداری تهران موظف است نسبت به طراحی و ساخت یکی از ورودی‌های شهر تهران با نام قرآن اقدام نموده و پیشنهاد می‌گردد در راستای اهمیت موضوع شهرداری تهران برای طراحی ورودی قرآن شهر نسبت به برگزاری مسابقه بین‌المللی اقدام کند.

وی افزود: همچنین ضروریست با توجه به اهمیت موضوع کلیه مراتب از طریق رسانه‌های گروهی و جمعی داخلی و بین‌المللی منتشر و اطلاع رسانی گردد.

ثبات دو سوم جایگاه‌های مدیریتی در شهرداری
اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه جلسه امروز خود،گزارش عملکرد مجید باقری معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران را دریافت کردند و وی بر ضرورت اجرای برنامه چهارم توسعه تاکید کرد و گفت: پراکندگی احکام برنامه چهارم به صورتی است که ۲۴ درصد در حوزه حمل و نقل، ۴۱ درصد در حوزه بهبود مدیریت و هوشمندسازی، ۲۱ درصد در مسائل فرهنگی و اجتماعی، ۱۷ درصد در بخش ایمنی و ۱۵ درصد در بخش محیط زیست گنجانده شده و هزار و ۴۴۵ برنامه کیفی در برنامه چهارم پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه در سال اول اجرای برنامه توسعه چهارم، میزان ۶۴ درصد از اهداف کمی برنامه محقق شد، افزود: ۲۸ درصد از اهداف کمی در حال انجام است و حتی تا ۹۹ درصد نیز به عنوان نیمه تمام تلقی شده اند.

باقری با تأکید بر اینکه پروژه من شهردارم یکی از طرح های شهرداری در سال قبل بود، تصریح کرد: ۲ هزار و ۸۰ پروژه پس از امکان سنجی در معرض دید مردم قرار گرفت و هزار و ۶۴۲ پروژه نهایی شد.

وی افزود: بین هفت تا ۱۴ درصد بودجه سرمایه ای در دنیا به سمت پروژه های توسعه محلی رفته و ما از ۴۰ هزار میلیارد تومان بودجه سرمایه ای چهار هزار میلیارد تومان به میزان ۱۰ درصد را به پروژه های توسعه محلی اختصاص داده شد.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران همچنین گفت: سامانه کنترل پروژه با جدیت پیگیری و دسترسی به این سامانه برای اعضای شورا ایجاد شده است.

باقری با بیان اینکه دو سوم جایگاه های مدیریتی در شهرداری تهران با ثبات همراه بوده است، افزود: این موضوع مطرح شده بود که ثبات مدیریتی در شهرداری با مشکل مواجه شده اما شهردار تهران برای ۱۲۸ جایگاه حکم صادر می کند و ۶۸ درصد از افراد منصوب شدند و در مجموع دو سوم از مدیران هیچ تغییری نداشتند و ثبات مطلق را شاهد بودیم.

دبیر : فاطمه خورشیدی نیا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا