رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور
حل مسائل خیرین در اولویت ماست/ محور همه تصمیمات ما خیرین مدرسه ساز هستند

به گزارش  تیراژ نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ حمیدرضا خان محمدی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس این سازمان در جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور ،ضمن قدردانی از اقدامات ارزشمند خیرین مدرسه‌ساز، اظهار داشت: محور همه تصمیمات ما خیرین مدرسه ساز هستند و این جمع به عنوان بزرگترین نهاد مردمی،  نماد مردمی سازی است و نقش مهمی در توسعه عدالت آموزشی داشته است.

وی به تشکیل کارگروه مدارس تحولی برای بهبود اجرایی سازی سند تحول در برنامه نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اشاره و تصریح کرد: حتماً در این خصوص از تجارب موفق مانند الف تا بهره مند خواهیم شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، به دغدغه جدی در خصوص هدایت خیرین به سمت مناطقی که سرانه فضای آموزشی پایین تر از میانگین کشوری دارند اشاره داشت و اضافه کرد: سازمان برنامه و بودجه نیز در تخصیص اعتبارات این موضوع را لحاظ می کند. به همین منظور اطلس جامع وضعیت سرانه فضاهای آموزشی به تفکیک مناطق در اختیار مجامع خیرین مدرسه ساز قرار می دهیم.

خان محمدی با تاکید بر ارتباط قوی تر جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با مجامع شهرستانی و نوسازی مدارس و آموزش و پرورش، عنوان کرد: حل مسائل خیرین در اولویت ماست. کنار هم حرکت کردن باعث هم افزایی، تسهیل و تسریع در حل مسائل خیرین و موضوعات مدرسه سازی است.

معاون وزیر آموزش و پروش همچنین بر نقش استانداران در حل مشکلات اعتباری پروژه ها اشاره کرد و افزود: گاهی موانع و تاخیراتی در تخصیص اعتبار از طرف سازمان برنامه به اقتضای وضعیت کلی تری به وجود می آید. استانداران در این موضوعات می توانند کمک کنند و تلاش  می کنیم  سهم مدرسه سازی را در اعتبارات عمرانی استان بالا ببریم.

 ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در ابتدای جلسه در صحبت های کوتاهی  گفت: تحویل به موقع پروژه های خیری و مشارکتی موجب دلگرمی خیرین است.

وزیر آموزش و پرورش نیز به توجه ویژه نسبت به توسعه آموزش های هنرستانی اشاره کرد و گفت: اجرای طرح خوب هنرستان های جوار صنعت را لازم می‌دانیم. خیرین به سمت ایجاد هنرستان ها  بروند که تکثر و تنوع رشته ها می تواند به جامعه و بازار کار کمک شایانی بکند و البته سرفصل ایجاد رشته با طی مراحل قانونی امکان پذیر است.

همچنین اعضای حاضر در جلسه نیز به بیان نکته نظرات و دغدغه های خیرین مدرسه ساز پرداختند.

 

دبیر : فاطمه خورشیدی نیا 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا