مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور ؛
سطح بالای مشارکت مردمی نشانه پیشرفت کشور است / ضرورت تبیین نیازهای آموزش و پرورش

به گزارش تیراژ نیوز به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ محمدرضا جعفری مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور در گردهمایی مدیران کل نوسازی مدارس سراسر کشور، با اشاره به تجربیات کاری خود در حوزه مشارکت های سازمان گفت: فرصت بودن در کنار خیرین را قدر بدانیم. به قول حضرت علی (ع) فرصت ها چون ابر می گذرند. کاش بیشتر وقت و فعالیت خود را به حوزه خیری تخصیص می دادیم.

مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با اشاره به شعار مردمی سازی دولت سیزدهم، بیان داشت: رئیس جمهور محترم در این  زمینه دستیار تعیین کرده اند که نشانه توجه ایشان به این بخش است و مشارکت خیرین تجلی مردمی سازی است.

وی با بیان اینکه یکی از نشانه های دولت ها و کشورهای مترقی، سطح بالای مشارکت مردم در ارکان مدیریتی است، افزود: حضور مردم در نوسازی مدارس باعث خیر و برکت است.

جعفری تصریح کرد: در مجموعه وزارت آموزش و پرورش مشارکت مردم را به شکل های متفاوتی در بخش های مختلف می بینیم که بارزترین و بزرگترین نمود آن در مشارکت خیرین مدرسه‌ساز است.

وی به برنامه های جامعه خیرین برای جلب مشارکت بیشتر و سازماندهی مطلوب مجامع اشاره کرد و گفت: توسعه تشکل های مردمی به نفع دولت و جامعه است و لازم است آنها را تقویت کنیم.

مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور ادامه داد: معتقد به شخص گرایی نیستیم و همه اعضای هیات مدیره باید فعال باشند تا از ظرفیت های مختلف خیرین بهره مند شویم. نکته دیگر اینکه حضور مدیران کل نوسازی و آموزش و پرورش در مجامع، به تقویت مجامع  کمک می کند.

جعفری بیان کرد: بحث تبیین نیازها بسیار مهم است. نوسازی مدارس باید در این موضوع برنامه داشته باشد تا خیرین جذب این حوزه شوند. موضوع دیگر ایجاد اعتماد است. عمل به قول و وعده ها باعث دلگرمی و اعتماد خیرین است.

مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در ادامه به بحث مدرسه یاری پرداخت و خاطرنشان کرد: تشکیل کمیسیون مدرسه یاری در جهت بهره بردن از ظرفیت خیرین در اداره مدرسه است که باعث ارتقای کیفیت مدارس می شود.

 

دبیر : فاطمه خورشیدی نیا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا