فرمانده منطقه مرکزی پدافند هوایی کشور:
پدافند هوایی ایران نیازی به دانش کشورهای دیگر ندارد

فرمانده منطقه مرکزی پدافند هوایی “شهید نصر اصفهانی” گفت: پدافند هوایی کشور نیازی به دانش دیگر کشورها ندارد و تمامی مراحل ساخت، بهره‌برداری و نگهداری سامانه‌های پدافند هوایی به شکل بومی در کشور انجام می شود.

امیر سرتیپ دوم علی حدادی سامانی روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس پدافند هوایی، در ستاد فرماندهی منطقه مرکزی پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی افزود: پدافند هوایی کشور در زمینه شبکه فرماندهی و کنترل بومی نیز موفقیت‌های زیادی کسب کرده که اکنون در حال استفاده از آن است.

امیر حدادی سامانی گفت: روزگاری دشمن نگران بود که ساده‌ترین تجهیزات نظامی وارد این کشور نشود ولی امروز دشمن نگران است تجهیزات و تسلیحات پیشرفته‌ نظامی ایرانی به سایر کشور صادر نشود.

 

پدافند هوایی ایران نیازی به دانش کشورهای دیگر ندارد

 

وی ادامه داد: پدافند هوایی به صورت لحظه‌ای با سامانه‌های هوشمند و مجهز درحال رصد فضای هوایی کشور است و چشمان همیشه بیدار رزمندگان پدافند هوایی مراقب تحرکات دشمن در ورای مرزها نیز هست.

 

پدافند هوایی ایران نیازی به دانش کشورهای دیگر ندارد

 

فرمانده پدافند هوایی منطقه مرکزی کشور تاکید کرد: جمهوری اسلامی از دانش بالایی در تولید و نگهداری هواپیماهای بی‌سرنشین برخوردار است و کشورمان رشد بسیار خوبی در این عرصه داشته‌ است و پیشرفت در این عرصه روز به روز افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: پدافند هوایی کشور توانمند است و امروز سامانه‌های بومی در حوزه‌های کشف، رصد، درگیری و انهدام در بُردهای کوتاه، متوسط و بلند، قابلیت مواجهه با انواع پرنده‌ در ابعاد مختلف را دارند.

سرتیپ حدادی سامانی خاطرنشان کرد: توانمندی‌های امروز ما در عرصه پدافند هوایی دشمن را به این باور رسانده است که اگر اقدام ناصوابی کند، چیزهایی که از دست می‌دهد بیش‌تر از آن چیزهای است که به دست می‌آورد و همین باور، جرات کوچکترین اقدام را از دشمن گرفته است.

 

وی گفت: پدافند هوایی در دوران دفاع مقدس نقش ویژه ای داشت و نیروهای پدافند هوایی در دوران دفاع مقدس رشادت‌های بزرگی از جمله در عملیات‌ والفجر۸، از خود نشان دادند که در تاریخ ماندگار شد.

وی تصریح کرد: بهینه سازی و ارتقای سامانه‌ها، تجهیزات و امکانات، جذب، آموزش و سازماندهی نیروی انسانی متخصص و متعهد، تلاش علمی و پژوهشی متناسب با تهدیدات روز، تولید سامانه‌ها، تجهیزات و امکانات مورد نیاز جدید، تقویت بنیه اعتقادی، بصیرتی و معرفتی کارکنان و خانواده‌ها از طریق رده‌های عقیدتی سیاسی و حضور در عرصه‌های مختلف مردم‌یاری از جمله در حوادثی چون سیل، زلزله، بیماری کرونا از جمله اقدامات پدافند هوایی است.

وی افزود: پدافند هوایی با همکاری نیروی هوایی و با اشراف کامل دستگاه‌های اطلاعاتی توانست هواپیمای نظامیان آمریکا و ریگی را به زمین بنشاند، همچنین سرنگونی هواپیماهای جاسوسی آمریکا جزو افتخارات و مأموریت‌های مهم پدافند هوایی بوده است.

سرتیپ حدادی سامانی یادآور شد: پدافند هوایی جرات کوچکترین اقدام را از دشمن گرفته است در حالی که دشمن تنها از گوشه ای از توانمندی‌های پدافند هوایی شناخت دارد و با این شناخت جزیی، جرات کوچکترین اقدام را ندارد.

وی ادامه داد: استعمار سال‌های زیادی در برخی کشورهای منطقه و از آن جمله در دوران پهلوی در ایران حضور داشته است و این حضور استعماری فرصتی برای چپاول ایران برای استعمارگران فراهم ساخته بود و کشورهای استعماری با وابسته ساختن ایران به تسلیحات دفاعی مانع رشد و بالندگی کشورمان می‌شدند.

وی تصریح کرد: هر کشوری که در تجهیزات دفاعی وابسته باشد مجبور است برای رفع نیاز دفاعی خود به کشورهای چپاولگر وابسته باشد و حتی اگر بخواهد از منافع ملی خود دفاع کند به واسطه نقطه ضعف وابستگی مجبور است در مقابل چپاولگران سکوت اختیار کند.

فرمانده منطقه مرکزی پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی تاکید کرد:پیام انقلاب اسلامی در بُعد بین المللی، پیام صلح، دوستی، تامین امنیت توسط کشورهای منطقه است.

۱۰ شهریور سالروز تاسیس قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) به عنوان روز پدافند هوایی در تقویم رسمی کشور ثبت شده است.

دبیر : فاطمه خورشیدی نیا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا