معاون استاندار اصفهان بر برگزاری بانشاط و مردمی هفته دفاع مقدس تاکید کرد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: افتتاح برنامه‌های هفته دفاع مقدس و کنگره شهدا باید با نشاط و حضور مردم و به دور از برنامه‌های کلیشه‌ای انجام و حضور نوجوانان و جوانان در این برنامه‌ها نیز لحاظ شود.

به گزارش تیراژ نیوز، محمدرضا جان‌نثاری روز دوشنبه در شورای هماهنگی حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان در استانداری افزود: دفاع مقدس یکی از گنجینه‌های بی‌بدیل و عظیمی است که در اختیار ما قرار دارد از این رو بایستی در طول سال و بطور نمادین در ایام هفته دفاع مقدس از این گنجینه بهره‌مند شویم و آحاد جامعه نیز استخراج کننده این گنجینه گرانبها باشند.

معاون استاندار اصفهان بیان کرد: در حوزه دفاع مقدس با وجود سرودن اشعار، اجرای تئاتر، تولید مستند، سریال و دیگر موارد، حق مطلب بصورت کامل بیان نشده و تنها درصد ناچیزی از گنجینه دفاع مقدس استخراج شده است.

وی با اشاره به اینکه بدون شک بهترین الگو برای بیان ارزش‌های نظام، دفاع مقدس است، گفت: ایثارگری را در تمام مسائل مرتبط با دفاع مقدس باید جستجو کرد زیرا این ایثار فقط خاص رزمندگان نبود بلکه در زندگی آحاد مردم نیز ساری و جاری بود.

جان‌نثاری افزود: در دوران دفاع مقدس، زیست ایثارگرانه در تمام شئون زندگی مردم وجود داشت از این رو شایسته است که شاد زیستن، خانواده دوستی، رفاقت و برادری، تبعیت پذیری از ایمان و اخلاص کامل و علم‌گرایی که از اصول دفاع مقدس بود، برای مردم بازگو شود.

وی گفت: امنیتی‌ترین مساله در یک نظام سیاسی، وقوع جنگ است که در نظام جمهوری اسلامی به رهبری حضرت امام(ره)با حضور مردم، مدیریت شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان خطاب به فرمانداران استان گفت: در هفته دفاع مقدس بایستی گنج‌های نهفته در این ایام برای نسل جوان استخراج و ارائه شود.

وی همچنین با تأکید بر برگزاری تأثیرگذار کنگره شهدا گفت: شهدا عُصاره تمام خوبی‌ها و فضائل دفاع مقدس هستند، از این رو در برگزاری کنگره شهدا بایستی فضیلت‌های شهدا بیان شود.

جان‌نثاری ادامه داد: شایسته است نسل جوان برای برنامه‌های هفته دفاع مقدس بصورت معناداری دعوت شوند.

وی خاطرنشان کرد: افتتاح کنگره شهدا بایستی جشن سیاسی، مذهبی، عاطفی و ارزشی باشد، از این رو این کنگره باید با نشاط کامل برگزار شود.

معاون استاندار اصفهان همچنین با تأکید بر برگزاری متفاوت و معنادار آیین غبارروبی مزار شهدا گفت: غبارروبی مزار شهدای والامقام بصورت حقیقی با حضور آحاد مردم بویژه دانش‌آموزان و به دور از اعمال نمادین انجام شود.

جان‌نثاری اظهار کرد: بایستی فضای مجازی مملو از تصاویر و فیلم‌های حاوی حضور فعال مردم در برنامه های هفته دفاع مقدس باشد تا مشت کوبنده‌ای بر دهان یاوه‌گویان و دشمنان نظام جمهوری اسلامی زده شود.

وی افزود: امسال به جای یک هفته، ۲ هفته دفاع مقدس داریم و این ایام از ۲۵ شهریور جاری همزمان با ایستادگی در برابر فتنه‌انگیزی دشمنان آغاز شد.

معاون استاندار اصفهان تاکید کرد: مردم ما نشان دادند که مانند همیشه پای ولایت و نظام جمهوری اسلامی ایستاده اند.

جان‌نثاری خاطرنشان کرد: قشر روحانیون، زنان، دانشجویان و دانش‌آموزان شهید باید در ایام هفته دفاع مقدس برجسته شوند.

وی افزود: در جامعه بخصوص در نسل جوان آمادگی پذیرش مفاهیم و ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس وجود دارد اما نحوه پردازش به این موضوعات بایستی هنرمندانه باشد تا ذهن آحاد مردم با این حقایق درگیر شود.

دبیر : فاطمه خورشیدی نیا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا