شیری سرپرست اسبق هیات بوکس تهران ؛
ضعف مدیریتی فدراسیون بوکس عامل شکست بوکسورهای ایرانی است .

تیراژ نیوز گزارش _فاطمه خورشیدی نیا عملکرد بوکس در نوزدهمین دوره بازی های آسیایی هانگژو زنگ خطر را برای فدراسیون به صدا درآورده تا برای کسب سهمیه و حضوری مقتدرانه در المپیک پاریس از هم اکنون برنامه ریزی را آغاز کند.

تیم ملی بوکس ایران در اولین رویدادی که با تحت مدیریت رئیس جدید اعزام شد نتوانست در بازیهای آسیایی به موفقیتی دست پیدا کند و هر پنج بوکسور کشورمان با شکست برابر حریفانشان دست خالی به کشور برگشتند.

آنچه همواره یکی از دغدغه های کاروان ورزشی کشورمان بوده اعزام کیفی و نه کمی ورزشکاران به بازی های آسیایی بوده است وگرنه قاعدتا فدراسیون های به مراتب شجاع تر و با دامنه ریسک پذیری وسیع تری برای اعزام ورزشکاران دارای شانس کم مدال به بازی‌ها وجود دارد. این فرار رو به جلو از سوی رئیس کم تجربه فدراسیون بوکس قابل قبول نیست.

تیم ملی بوکس با ۵ باخت و تنها دو برد (آن هم حاصل قطع بازی در راند نخست) به کار خود در بازی های آسیایی پایان داد. یعنی هیچ بوکسوری از کشورمان موفق نشد در سه راند حتی یک مبارزه را از حریفان خود ببرد.

 

پرسش اما در مورد تیم ملی بوکس این است که که علت تغییر کادر فنی بزرگسالان چه بود؟ اساسا کادر فنی به مجموعه ای از سرمربی و مربیان تیم ملی گفته می شود که همه با هم در موفقیت یا عدم موفقیت تیم ملی اثرگذارند. اگر دلیل برکناری علیرضا استکی از تیم ملی ناکامی در آخرین رقابتهای آسیایی بود چرا همچنان مربیان وی در تیم ملی فعالیت دارند؟ آیا مشکل تیم ملی بوکس تنها استکی بود یا پای تسویه حساب شخصی همراه بود؟

یا کادر قبلی خوب کار کرده اند و می بایست ابقا می شدند و یا آن مجموعه دچار خطاهای فنی بوده و همگی باید تغییر می کردند. در وضعیت نصفه و نیمه فعلی تیم ملی که سرمربی سابق قربانی شده و مربیان سابق در کمال آرامش حضور دارند هم در حق سرمربی سابق ظلم شده است و هم در حق سرمربی فعلی! کما اینکه بنظر می رسد اگرچه در ظاهر شورایی تحت عنوان «شورای فنی» تصمیم گیرنده تغییرات در تیم های ملی است ولی نوک پیکان اختیار همه تغییرات به رئیس فدراسیون باز می گردد.

شکست تاریخ ساز بوکس در هانگژو و ناگفته های قهرمان اسبق بوکس ایران

تیم ملی کشورمان در حالی راهی مسابقات هانگژو چین شد که سرمربی تیم بر عهده نهرودی بود ، و کلیه بوکسورهای کشورمان در یک نبرد غیر قابل باور یکی پس از دیگری از رده مسابقات خارج شدند و نخستین شکست تاریخ ساز بوکس ایران رقم خورد .
مرتضی شیری سرپرست اسبق هیات بوکس تهران در گفت و گوی اختصاصی با تیراژ نیوز اظهار کرد :متاسفانه پس از انتخاب رییس فدراسیون بوکس که ایشان هم در آن زمان تنها گزینه ریاست بودند ،اتفاق های تلخی رخ داد و پس از ۹ ماه سرپرستی هیات بوکس من را به دلیل اینکه احساس میکردند مخالف عملکردشان هستم کنار گذاشتند و جناب عباس زاده را از شهر قم برای ۴ سال به عنوان رییس هیات بوکس تهران انتخاب کردند .

وی افزود : این درحالی است که کاندیداتوری مرا قبول نکردند و چون تنها گزینه جناب عباس زاده بود به ایشان رای دادند .

شیری پیرامون شکست تاریخ ساز بوکس ایران در مسابقات هانگژو گفت: متاسفانه با روی کار آمدن روح اله حسینی به عنوان رییس فدراسیون بوکس آن طور که میبایست به تیم ملی توجه نشد و کلیه فعالیت ها معطوف به جابجایی در هیات های بوکس و افراد مختلف شد تا جایی که از تمرینات تیم ملی بوکس غافل شدند در واقع ضعف مدیریتی فدراسیون بوکس دلیل شکست بوکس ایران در مسابقات هانگژو است .

شیری تصریح کرد: در زمانی که باید تمام هم و غم خودشان را برای موفقیت تیم ملی بوکس میگذاشتند ولی تمام فکرشان در پی جابجایی افراد مختلف بود ، ما باید باور کنیم که برگزاری مسابقات از ورزشکار قهرمان میسازد ولی جو ورزش بوکس را به گونه ای تغییر دادند که چنین شکست هایی رقم خورد .
قهرمان اسبق بوکس کشورمان گفت : ما پس از ۴۰ سال بجای پیشرفت در رشته بوکس شاهد برگشت به عقب هستیم تیم هند که در سال های قبل همیشه بعد از ایران بود هم اکنون قهرمانی آسیا و جهان را در کارنامه دارد .

وی در پایان گفت :فدراسیون بوکس برای بازگشت به دوران طلایی این رشته میبایست مربی خارجی استخدام کند و برنامه ی ۴ ساله تدوین کند تا به موفقیت برسد .

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا