راه‌اندازی خانه‌های اوتیسم در کشور

تهران بزرگ – تیراژ نیوز  – مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران از راه‌اندازی خانه‌های امید ویژه بیماران اوتیسم در سراسر کشور از جمله شهر تهران خبر داد.

به گزارش تیراژنیوز ، سعیده صالح‌غفاری روز پنجشنبه در مراسم افتتاح خانه اوتیسم درمانگاه شهرداری در جنوب تهران با اعلام آمادگی برای راه‌اندازی خانه امید در سراسر کشور گفت: در جلسه‌ای که با شهردار تهران داشتیم اعلام کردند اوتیسم برای همه ما باقیات و الصالحات خواهد شد و امیدوارم با کمک هم برای راه‌اندازی این خانه‌ها اقدام کنیم.

وی با اشاره به هفته معلولان، اوتیسم را یکی از شدیدترین اختلالات جدّی دانست و افزود: یک درصد از مردم جهان به این بیماری مبتلا هستند، نشانه‌های این بیماری یک طیف را تشکیل می‌دهد که هر کدام نیازمند خدمات خاصّی هستند و این مساله را به‌خصوص برای خانواده‌های این بیماران پیچیده‌تر می‌کند.

صالح غفاری با بیان اینکه مخارج این بیماران منهای بخش درمان بسیار بالاست، اظهار کرد: اگر به بیماران زیر هفت سال کمک کنیم، می‌توانیم از مشکلاتی که در بزرگسالی برای آنها پیش می‌آید، پیشگیری کنیم.

 

شهرداری تهران شهروندان اوتیسمی را خانواده خود می‌داند

معاون شهردار تهران نیز در این مراسم گفت: مدیریّت شهری شهروندان اوتیسمی را خانواده خود می‌داند.

مجید باقری ضمن تشکر از اهتمام و همکاری شهرداری منطقه ۱۹، شرکت شهر سالم، بانک پاسارگاد و انجمن اوتیسم برای راه‌اندازی بخش اوتیسم در درمانگاه شهدای شهرداری این منطقه افزود: افتتاح خانه امید اوتیسم توسط شهرداری تهران سه پیام راهبردی دارد اینکه مجموعه مدیریت شهری، شهروندان مبتلا به اوتیسم را «اعضای خانواده خود» می‌داند و نسبت به خانواده‌هایی که دارای فرزندانی با این بیماری هستند، بی‌تفاوت نیست.

وی ااظهار کرد: افتتاح این مرکز در جنوب شهر، بیانگر توجّه ویژه مدیریت شهری به بهداشت و سلامت جنوب شهر و عادلانه‌سازی برخورداری از امکانات و شراییط است.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه به همکاری با انجمن‌هایی که حضورشان در شهر تأثیرگذار است، اعتقاد راسخ داریم، افزود: همکاری شهرداری با انجمن اوتیسم در این مورد، مصّداقی از توجّه ویژه شهرداری تهران به «تقویّت و حضور سمن‌ها و انجمن‌های شهروندی» در اداره شهر است.

باقری تاکید کرد: ایجاد شرایطی برای کاهش آلام خانواده‌های اوتیسم را رسالت جدی‌ای بر گردن خودم می‌دانم و برای کمک به آنها و افزایش تعداد خانه‌های امید در مناطق شهرداری تهران تمام تلاش خودم را به کار می‌گیرم.

معاون شهردار تهران از انتصاب یک توان‌یاب به‌عنوان «مشاور معاونت برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا در حوزه توان‌یابان شهرداری تهران» خبر داد و یادآور شد: اهتمام ویژه‌ای نسبت به تسهیل شرایط همکاران توان‌یاب داریم و برای کمک به کارکنان شهرداری که از خانواده اوتیسم هستند، زیرساخت‌های لازم را مهیا می‌کنیم.

باقری ادامه داد: با افزایش تعداد خانه‌های امید شرایط برای خانواده‌های اوتیسم شاغل در شهرداری هم تسهیل می‌شود به‌همین دلیل افزایش تعداد خانه‌های امید در شهرداری را در روزشمار افتتاح‌های امسال قرار می‌دهیم.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران اضافه کرد: به قول شهردار تهران، کمک به کودکان اوتیسم و خانواده‌های آنان باقی الصالحات است و جا دارد از خیّرینی که به آنها کمک می‌کنند، تشکر کنم.

 

تلاش شهرداری منطقه ۱۹ برای بهبود شرایط خانواده‌های اوتیسم

شهردار منطقه ۱۹ تهران افتتاح مرکز اوتیسم در درمانگاه شهدا این منطقه را اتفاق خوبی دانست و گفت: از تمام زحمت‌کشان برای تحقّق این اتفاق خوب که باعث کاهش آلام این عزیزان می‌شود، تشکر می‌کنم تلاش‌مان در همین نقطه متوقف نمی‌شود و در آینده هم برای تسهیل شراییط خانواده اوتیسم کوتاهی نمی‌کنیم.

تورج فرهادی با اشاره به اینکه بحث جمعیّت در کشور و خدماتی که باید به آنها بدهیم، متفاوت شده است، افزود: پس از انقلاب اسلامی جمعیّت کشور ۳۶ میلیون نفر بوده و اکنون ۸۶ میلیون نفر هستیم که در چند سال آینده به پیری جمعیت و پس از آن با جوانی جمعییت مواجه هستیم که این موارد خدمات‌دهی مدیریّت شهری را تحت تأثیر قرار می‌دهد امیدارم بتوانیم پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم را در مدیریت شهری داشته باشیم و غافلگیر نشویم.

 

خدمت‌رسانی به معلولان در دستور کار شرکت شهر سالم

مدیرعامل شرکت شهر سالم هم در سخنانی با ابراز خرسندی از همکاری با انجمن اتیسم ایران گفت: با دستور شهردار و معاون شهردار تهران، خدمت‌رسانی به معلولان و توجه به مناطق کم‌برخوردار در دستور کار قرار گرفته و راه‌اندازی خانه اوتیسم در درمانگاه شهدای منطقه ۱۹ نیز در همین راستا انجام شد.

امیر نورمحمدی با اشاره به اینکه سرانه درمانی منطقه ۱۹ تهران از برخی دورافتاده‌ترین شهرها و روستاهای کشور پایین‌تر است، ادامه داد: به همین دلیل شهرداری در این منطقه ۲ درمانگاه دارد و در ماه‌های اخیر بخش‌های جدید درمانی در این درمانگاه‌ها اضافه شده است.

به گفته وی، پنجمین خانه امید همچون درمانگاه‌های منطقه ۱۹، مناطق اطراف را نیز تحت پوشش خدمات خود قرار خواهد داد.

افتتاح پنجمین خانه امید اوتیسم در درمانگاه شهدا منطقه ۱۹ شهرداری با حضور مجید باقری معاون شهردار تهران، تورج فرهادی شهردار منطقه ۱۹، امیر نورمحمدی مدیر عامل شرکت شهر سالم، سعیده صالح غفاری مدیرعامل انجمن اوتیسم و جمعی از مدیران شهری و کودکان اوتیسم برگزار شد.

در پایان این مراسم، تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت شهرسالم و انجمن اوتیسم ایران باهدف هم‌افزایی و همکاری بیشتر به امضا رسید.

 

دبیر : فاطمه خورشیدی نیا 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا