توزیع ۲۰۰ سری جهیزیه به زوج‌های کم برخوردار پایتخت

تهران بزرگ -تیراژ نیوز  – مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از توزیع بیش از ۲۰۰ سری جهیزیه در بین زوج‌های کم‌ برخوردار پایتخت خبر داد.

احمد احمدی‌صدر روز سه‌شنبه در حاشیه مراسم اهدای ۲۰۰ جهیزیه برای زوج‌ های کم‌برخوردار که در بوستان ولایت برگزار شد به خبرنگاران گفت: در راستای ترویج ازدواج آسان و همچنین فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه اقداماتی در ۱۸ ماه گذشته در این حوزه انجام شده بطوریکه در چند نوبت بسته‌های حمایتی و معیشتی در راستای ترویج فرهنگ ازدواج آسان در بین خانواده‌های شناسایی شده توزیع شده است.

وی افزود: در نوبت‌های گذشته جهیزیه‌هایی در بین زوج‌های جوان کم برخوردار توزیع شده که این میزان در ۱۸ ماه گذشته به ۷۰۰ سری جهیزیه رسیده است.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به توزیع ۲۰۰ سری جهیزیه همزمان با ولادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: تا فردا ۲۰۰ سری جهیزیه شامل اقلام اساسی مورد نیاز زوج‌های جوان در ۲۲ منطقه شهر تهران توزیع خواهد شد که ارزش ریالی این کالاها در مجموع ۱۰۰ میلیارد ریال است که البته این میزان با حمایت بخش‌های مردمیو گروه‌های جهادی صورت می‌گیرد.

توزیع ۲۰۰ سری جهیزیه به زوج های کم برخوردار پایتخت

وی اضافه کرد: بنا داریم در سال آینده هر مسجد بتواند یک سری جهیزیه را برای زوج‌های جوان تهیه و آماده کند و این کار با محوریت مساجد در محلات شهر تهران صورت می‌گیرد.

به گفته احمدی صدر، در همه شهرداری‌های مناطق شهر تهران فراخوانی انجام شد تا مناطق با محوریت مساجد در هر منطقه، ناحیه و محلات زوج‌های کم برخوردار را معرفی کند که در همین ارتباط ۲۰۵ زوج شناسایی شد که بدین ترتیب برنامه‌ریزی برای تامین ۲۳۴ جهیزیه انجام گرفت که ۲۰۰ جهیزیه به صورت متمرکز توسط سازمان خدمات اجتماعی با کمک خیرین و مردم و ۳۴ جهیزیه نیز در مناطق آماده شده همچنین همزمان با شب یلدای امسال نیز تاکنون ۱۳ هزار و ۵۰۰ بسته کمک معیشتی در بین خانواده‌های شناسایی شده توزیع شده است.

 

دبیر : فاطمه خورشیدی نیا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا