/مروری بر ۱۱ دوره انتخابات مجلس در کرمانشاه/
هر ۸ نماینده کرمانشاه برای اولین بار راهی مجلس می‌شوند

دوره پنجم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه دو ویژگی داشت. یکی اینکه بالاترین میزان مشارکت نسبت به دوره‌های قبل رقم خورد و دیگر اینکه هر هشت نماینده استان برای اولین بار راهی مجلس می شوند و هیچکدام سابقه نمایندگی در کارنامه کاریشان ندارند.

به گزارش تیراژ نیو ز، پنجمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۸ اسفند ۱۳۷۴ برگزار می شود و کرمانشاهیان با حضوری مثال زدنی در پای صندوق‌های رای بالاترین میزان مشارکت نسبت به انتخابات اداوار گذشته را رقم می زنند.

در این انتخابات ۷۴۵ هزار کرمانشاهی با حضور در پای صندوق های رای مشارکت ۷۵.۹۲ درصدی را رقم می زنند که در ادوار مختلف برگزاری انتخابات مجلس در استان یک رکورد محسوب شده و بی سابقه است.

در این دوره تعداد کاندیداها هم افزایش چشمگیری داشته و نسبت به دوره گذشته انتخابات دو برابر می‌شود. ۳۰۱ کاندیدا در استان کرمانشاه برای به دست آوردن هشت کُرسی مجلس با هم رقابت می‌کنند که در نهایت با شمارش آرا از حوزه انتخابیه کرمانشاه منوچهر بهنیا، ابراهیم عزیزی و سیدمجتبی موسوی اجاق بیشترین آرا را کسب کرده و به مجلس راه پیدا می کنند.

از حوزه انتخابیه پاوه و جوانرود هم محمدرئوف قادری به مجلس پنجم می رود.

از حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین هم قدرت‌الله نظری‌نیا می‌تواند اعتماد مردم را جلب کرده و به خانه ملت راه یابد.

در حوزه انتخابیه اسلام آبادغرب نیز این ایرج جمشیدنژاد است که بیشترین آرا را بدست آورده و نماینده مردم این حوزه می‌شود.

در حوزه انتخابیه سنقر و کلیایی هم مردم این شهرستان قدرتعلی حشمتیان را بعنوان نماینده خود در این دوره مجلس انتخاب می‌کنند.

در حوزه انتخابیه قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل‌ذهاب نیز مردم این حوزه، همت بیگمرادی را بعنوان نماینده خود در مجلس پنجم انتخاب می‌کنند.

به این ترتیب هر هشت نماینده استان برای اولین بار راهی مجلس می‌شوند که در نوع خود جالب است.

 

دبیر : فاطمه خورشیدی نیا 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا