با حضور مدیران و گروه های جهادی برگزار شد؛
رونمایی رسمی از نخستین رویداد ملی جایزه نصیر

آیین رونمایی از نخستین رویداد ملی جایزه نصیر با محوریت تقدیر از خدمات جهادگران حوزه مدرسه سازی با حضور مدیران و گروه های جهادی برگزار شد.
رونمایی رسمی از نخستین رویداد ملی جایزه نصیر

به گزارش پایگاه خبری تیراژنیوز ؛ علیرضا راشکی، معاون برنامه ریزی و توسعه مشارکت های مردمی این سازمان در آیین رونمایی از نخستین رویداد ملی جایزه نصیر که در روز شنبه 13 اسفند با محوریت تقدیر از خدمات جهادگران حوزه مدرسه سازی در محل این سازمان برگزار شد گفت: آنچه در نوسازی مدارس جلوه بسیار زیادی دارد حضور خیرین مدرسه ساز، جهادگران و طیف های مختلف مردمی است.

وی خاطر نشان کرد: همه عزیزان خیر و گروه‌های مردمی و جهادی کمک کار امر مدرسه سازی هستند که نشانه های آنرا در گوشه و کنار کشور می‌بینیم، توسعه و شتاب دادن به امرمدرسه سازی از برکات وجود آنهاست.

رئیس دبیرخانه جایزه ملی نصیر  با اشاره به اینکه قرار است رویداد ملی «جایزه نصیر» درچهار محور مردمی سازی فعالیت ها، ارتقای شاخص نوآوری، افزایش سرمایه های اجتماعی و تغییر نقش دانش آموزان در ماموریت های سازمان نوسازی مدارس کشور پیگیری شود افزود: این رویداد جدای از همه جشنواره ها و برنامه های جاری، بنا است با همفکری وهم افزایی ظرفیت های مختلف فکری و عملی گروه‌های مختلف مردمی را در فرهنگ سازی مدرسه سازی به کار گیرد.

راشکی تصریح کرد: آنچه در رویداد ملی «جایزه نصیر» دنبال می کنیم مردمی سازی این تفکر است و در واقع جهاد مدرسه سازی تجلی این مردمی سازی خواهد بود.

معاون برنامه ریزی و توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور، گفت: در شرایط مهم و خاص امروز ، حضور پر رنگ خیرین مدرسه ساز و گروه های مختلف جهادی در این عرصه که می کوشند چراغ مدرسه در اقصی نقاط کشور روشن بماند امید آفرین است.

وی ادامه داد: این حضور را باید به عرصه تصمیم سازی تبدیل کنیم، تا علاوه بر شناسایی دستاوردهای مردمی و ارتقای کیفیت توانمندی های تخصصی، بستر همزیستی، همکاری و رشد گروه های مردمی مدرسه ساز را فراهم کرده و جایگاه تصمیم گیری آنها را در برنامه های سازمان تقویت کنیم.

راشکی بیان کرد:«مدرسه یاری» گام دوم «مدرسه سازی» است که این روزها آموزش و پرورش به آن احتیاج دارد، چرا که نقش بهره برداران و ذی نفعان به عنوان سرمایه های اجتماعی بسیار مهم است،که باید بیشتر به آن پرداخته شود.

وی با اشاره به اینکه در محور دوم رویداد شاهد رویکرد دانش بنیان هستیم، اظهار کرد: تغییر سازوکارهای سازمان از سنتی به هوشمند، بهره مندی از تفکر مخاطبان که بتوانیم سامانه ای به‌وجود بیاریم که نظام مکان یابی اجرا و نظارت را داشته باشد.ایجاد مرکز تحقیق و توسعه و نوآوری در سازمان نوسازی مدارس از جمله مسائل این حوزه است.

معاون سازمان نوسازی کشور افزود: در محورسوم خلق مخاطبین جدید، تقویت گردش آزاد اطلاعات بین ذینفعان، ایجاد امید و تحرک اجتماعی نسبت به سازمان و ماموریت های آن، بهبود اطلاع رسانی مستمر و ارتباط با ذینفعان و تقویت جایگاه تصمیم سازی های عمومی دنبال می شود.

راشکی خاطر نشان کرد: محور بعدی پررنگ نمودن  نقش دانش آموزان و معلمان در بخش فرهنگی  این رویداد است تا ضمن تربیت خیرین مدرسه ساز آینده کشور در تامین منابع افزایش نقش آفرینی دانش‌آموزان را تقویت کنیم.

رئیس دبیرخانه جایزه ملی نصیر در پایان گفت: رویدادملی «جایزه نصیر» در دو سطح برگزار می شودکه سطح اول؛ مخصوص خبرگان، افراد و مجموعه های حرفه ای و سطح دوم؛ مخصوص علاقمندان و دغدغه مندان است که پیش بینی می شود در قالب ایده و طرح، تجربه، محصول در نیمه دوم تیرماه برگزار شود.

 

گفتنی است رویداد ملی جایزه نصیر ابتکار سازمان نوسازی مدارس کشور در ترسیم نقش و جایگاه مهم گروه های جهادی و مردمی در موضوع مدرسه سازی می باشد. علاقمندان می توانند با مطالعه فراخوان این رویداد ملی که توسط دبیرخانه منتشر خواهد شد در این امر مهم سهیم باشند.

دبیر:فاطمه خورشیدی نیا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا