وزیر آموزش و پرورش در بیست و پنجمین همایش ملی تکریم خیرین مدرسه ساز کشور ؛
علی علیه السلام الگوی کار خیر /مدارس خیرساز خانه خیرین / شکل گیری بهتر هویت ملی و مذهبی در مدارس خیرساز

به گزارش تیراژ نیوز به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛  رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در همایش ملی تکریم خیرین مدرسه ساز با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش گفت: عهد کردیم همواره این نکته را متذکر شده و از یاد نبریم که هر اتفاق خوب در کشور از مسیر آموزش و پرورش می‌گذرد. کشور قدرتمند، اقتصاد خوب، ارتقای سطح زندگی فردی و اجتماعی همه و همه به موفقیت نظام تعلیم و تربیت بستگی دارد.
وی با تقدیر از مشارکت ارزنده خیرین در مدرسه سازی، گفت: نقش آفرینی خیرین در مهم ترین عرصه کاری کشور، نشانه درک آنان از اهمیت مسأله آموزش و پرورش است.
وی به سه ضلع در تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان اشاره کرد و افزود: اولیای کودک، معلم مدرسه و فضای آموزشی این سه ضلع هستند و به ما می گویند که فضای آموزشی چقدر  در یادگیری دانش آموزان مهم است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در مدارس و فضاهای آموزشی خیرساز به واسطه نقش خیرین، هویت ملی و مذهبی در ذهن بچه ها بهتر شکل گرفته و تاثیر بیشتری خواهد گذاشت.

صحرایی حضرت علی علیه السلام را الگوی کار خیر معرفی کرد و گفت: مسجد شجره که محل محرم شدن حاجیان است در منطقه معروف به آبار علی واقع شده است و حکایت از کار خیر امیرالمومنین (ع) در حفر چاه ها و آبادکردن زمین های آن منطقه دارد. هنوز هم از  این کار نیک و عام المنفعه امام علی(ع)  یاد می شود.

وی ادامه داد: خیران مدرسه ساز عاشقانه به این کار می پردازند و غیر ممکن ها را ممکن کرده اند، به طوری که امروز نیمی ازمدارس با مشارکت چشمگیر خیرین ساخته می شود و در مجموع یک سوم مدارس کشور با کمک خیران احداث شده است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تعلیم و تربیت دو بعد سخت افزاری و نرم افزاری دارد، گفت: خیرین مدرسه ساز که بستر و سخت افزار را فراهم می کنند در بعد دیگر نیز می توانند نقش موثری داشته باشند که مهم ترین آن تامین تجهیزات و کمک به جریان آموزش در اداره مدارس است.

وی با اعلام اینکه آیین نامه اداره مدارس هیات امنایی با مشارکت خیران در مدیریت این مدارس در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شده است، افزود:  این مصوبه پس از تایید رییس جمهور ابلاغ می شود تا از ظرفیت خیرین در اداره مدرسه استفاده کنیم.

صحرایی با تاکید براینکه تغییر نام مدارس خیر ساز به هر عنوان ممنوع است، گفت:مدارس خیرساز خانه خیرین است، و آنها در اداره این مدارس و بحث مدرسه داری و مدرسه یاری که سعی در توسعه آن داریم، دلسوزترند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اولویت نخست ما تکمیل پروژه های نیمه تمام است‌و دولت پرکار و مردمی سیزدهم حتما با جدیت این موضوع را به نتیجه می رساند.

وی با بیان اینکه دولت در ابتدای کار با مشکلات و تنگناهای عدیده اقتصادی روبه رو بود ادامه داد: رشد و شکوفایی کشور آغاز شده است و ردیف اعتباری خیرین در بودجه امسال ۴۳ درصد رشد کرده است.

صحرایی مولدسازی را از برنامه های دولت در حل مشکل طرح های نیمه تمام نام برد و اظهار داشت: آموزش و پرورش در اجرای این طرح پیشرو بود و ۵۲۰ ملک معرفی شد که قرار است عواید حاصل، خرج مدرسه سازی و تکمیل طرح های نیمه تمام در همان مناطق شود.

وزیر آموزش و پرورش در پایان ابراز امیدواری کرد: با شروع سال تحصیلی در پیش رو ۲۰۰۰ پروژه با استعداد ۱۰ هزار کلاس درس آماده بهره برداری شود.

گفتنی است، همایش ملی تکریم خیرین مدرسه ساز کشور (رویداد 25) روز دوشنبه 19 تیر با حضور مخبر معاون اول رییس جمهور در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران برگزار  شد.

دبیر : فاطمه خورشیدی نیا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا