با حضور رییس سازمان نوسازی مدارس کشور در همدان انجام شد؛
افتتاح همزمان ۲ هنرستان و۲ مدرسه با ۷۸ کلاس درس هدیه ایام ولادت نبی مکرم اسلام (ص)

به گزارش تیراژ نیوز به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ حمیدرضا خان محمدی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس این سازمان، که برای شرکت در گردهمایی روسای مجامع خیرین مدرسه ساز کشور روز پنج شنبه 13 مهر 1402 وارد همدان شد به مناسبت ایام ولادت نبی مکرم اسلام ( ص) در مراسم افتتاح 1 هنرستان و 2 مدرسه با ظرفیت 64 کلاس درس شرکت کرد.

افتتاح هنرستان دکتر انواری  

هنرستان دخترانه دکتر محمد انواری همدانی (حیات طیبه ابن سینا) نخستین مدرسه ای بود که با حضور معاون وزیر آموزش‌وپرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، استاندار همدان، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان و مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان و نیز دکتر انواری عضو هیات امنا کمیته امداد حضرت امام (ره)، افتتاح شد.

این مدرسه ۲۲۸۵ متر مربع بنا دارد و طول دیوارکشی آن ۱۰۰ متر است. در این مدرسه ۲۵۰۰ متر محوطه‌سازی شده و ۲۴ کلاس در دو طبقه پیش بینی شد.

کلنگ این مدرسه در سال 95 به زمین زده شده بود .

افتتاح مدرسه مشارکتی زنده‌ یاد احمد ترکمان 

مدرسه مشارکتی زنده‌ یاد احمد ترکمان (حیات طیبه شهرک شهیدمدنی) که با حضور معاون وزیر آموزش‌وپرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، استاندار همدان، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان و مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان، افتتاح شد. ۱۶۰۰ متر مربع بنا دارد و طول دیوارکشی آن ۱۰۰ متر است. در این مدرسه چهار هزار متر محوطه‌سازی شده و ۲۰ کلاس در دو طبقه دارد.

کلنگ این مدرسه در سال ۹۷  به زمین زده شد و در سال ۱۴۰۲ با مشارکت خیر محترم مرحوم بانو عذری موسی‌پور تکمیل و به نام همسرشان زنده‌یاد احمد ترکمان نام‌گذاری شده‌است.

 

افتتاح مدرسه شهید صلاح پورمیدانی

مدرسه ۲۰ کلاسه شهید صلاح پورمیدانی  ۲۵۶۵ متر مربع زیربنای آموزشی دارد و ۲۵۰ متر دیوارکشی شده است. این مدرسه در محله دارای نیاز به فضای آموزشی شهرک شهید مدنی ساخته شد و در آن دو هزار متر مربع محوطه‌سازی انجام شده است.

این مدرسه با دستان مبارک پدر این شهید بزرگوار آغاز به کار کرد.

 

گفتنی است در روز گذشته نیز هنرستان 12 کلاسه آیت‌الله انواری همدانی  پس از هشت سال وقفه در شهرستان ملایر افتتاح شد.

رییس سازمان نوسازی مدارس کشور و هیات همراه در پایان این سفر یک روزه ضمن بازدید از موسسه علمی شهید حجازی همدان ، در مسیر بازگشت از پروژه های نیمه تمام شهرستان بهار نیز بازدید کردند.

 

 

دبیر : فاطمه خورشیدی نیا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا