ضرب‌الاجل شورای شهر برای ایمن‌سازی ۹۰ ساختمان بحرانی تهران

تهران بزرگ -تیراژ نیوز  – رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تعداد ساختمان‌های بحرانی شهر تهران درحال حاضر از ۱۲۹ ساختمان به ۹۰ ساختمان رسیده گفت: تا پایان سال جاری باید ۹۰ ساختمان بحرانی باقیمانده نیز به صفر برسد.

به گزارش تیراژ نیوز  از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی بابایی در شصت و سومین جلسه کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی که در راستای تحقق «شهر ایمن» برگزار شد و به بررسی وضعیت ساختمان‌های ناایمنی منطقه ۱۷ اختصاص داشت، کفت: در ابتدای دوره جدید مدیریت شهری برخی معتقد بودند تعداد ساختمان‌های ناایمن از دهه ۷۰ تاکنون کاهش نیافته و همچنان روی عدد ۱۲۹ باقی مانده ولی تلاش مدیریت شهری موفقیت‌آمیز بود و تعداد ساختمان‌های ناایمن کاهش داشته اما هنوز به صفر نرسیده است.

بابایی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ساختمان های بحرانی از ۱۲۹ به ۹۰ ساختمان کاهش یافته، ادامه داد: در این رابطه جلسات کمیته ایمنی و مدیریت بحران در سطح مناطق شهر تهران برگزار و با همکاری مدیران و دادستانی توانستیم تعداد ساختمان‌های ناایمن را کاهش دهیم.

رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر ضرورت تدبیر در ایمن‌سازی ساختمان‌ها و اقدامات قانونی در این حوزه تصریح کرد: اگر در لیست ساختمان‌های ناایمن تنها به اخطار اکتفا کنیم، ترک فعل صورت گرفته و باید این ترک فعل از طریق مراجع قضایی پیگیری شود.

پاساژ بهاران هفت بار اخطار گرفته است

بابایی با تاکید بر اینکه بر اساس برنامه‌ریزی باید تا پایان سال جاری همه ساختمان های بحرانی شهر تهران تعیین تکلیف شوند، در خصوص ساختمان‌های ناایمن سطح منطقه ۱۷ تهران گفت: در این منطقه چهار ساختمان بحرانی وجود داشت که خوشبختانه و با پیگیری‌های مدیریت شهری سه ساختمان از مرحله بحران خارج شد و تنها پاساژ بهاران به عنوان تنها ساختمان بحرانی منطقه باقی مانده که تاکنون هفت بار اخطار دریافت کرده است.

به گفته وی ساختمان‌های ناایمن که در مالکیت شهرداری تهران هستند نیز باید ایمن‌سازی شوند و در این خصوص برای نخستین بار ردیف اعتباری در بودجه شهرداری‌های مناطق در نظر گرفته شده و فرصت ایمن‌سازی فراهم شده است.

رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران همچنین با تاکید بر ضرورت ایمن‌سازی مدارس، اظهار کرد: شهرداری‌های مناطق بودجه‌ای که برای کمک به مدارس در اختیار دارند را باید با اولویت ایمن‌سازی مدارس در اختیار آنها قرار دهند.

بزرگترین قرارداد خرید واگن مترو در تاریخ بلدیه

بابایی همچنین با بیان اینکه پیامدهای آسیب‌زننده بهانه و باور اینکه «نمی‌شود و نمی‌توانیم» امروز در شهر تهران به وضوح دیده می شود، عنوان کرد: با وجود اینکه در گذشته ال سی خرید اتوبوس و واگن باز شد ولی متاسفانه اقدام و همتی در این خصوص وجود نداشت؛ این در حالی است که مدیریت شهری فعلی توانست بزرگترین قرارداد خرید واگن و همچنین قرارداد انتقال تکنولوژی واگن‌ها را منعقد کند.

وی‌ با اشاره به اینکه در دوره چهارم شورای شهر ۶ هزار اتوبوس به دوره پنجم مدیریت شهری تحویل داده شد اما در پایان دوره پنجم فقط دو هزار اتوبوس فعال بود، یادآور شد: با انعقاد قراردادهای اخیر ظرفیت مترو تهران به بیش از ۵۰ درصد افزایش پیدا می کند.

دبیر : فاطمه خورشیدی نیا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا