کمبود میادین میوه و تره بار در ۱۱۲ محله تهران

تهران بزرگ -تیراژ نیوز  – مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهر تهران می‌گوید حدود ۱۱۲ محله پایتخت فاقد بازار و میدان میوه و تره بار است و اگر زمین مناسب در این محلات باشد حتما نسبت به راه اندازی اقدام می‌کنیم.

برخی از شهروندان تهرانی  از نبود بازار و میادین میوه و تره بار در محلات خود گلایه کردند و خواستار توجه مسوولان مدیریت شهری به رفع این مشکل شدند.

یک شهروند تهرانی که در منطقه ۱۰ زندگی می‌کند گفت: واقعا قیمت‌ میوه و تره بار نسبت به مغازه‌های سطح شهر حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد ارزان تر است اما بدلیل عدم وجود این نوع بازار در محله خود و دوری مسافت تا نزدیکترین بازار عرضه میوه شهرداری، همیشه نمی‌توانیم از امکانات و خدمات این بازارها استفاده کنیم.

مهرداد محمدی افزود: خواسته شهروندان منطقه ۱۰ این است که تعداد بازار میادین میوه و تره بار افزایش پیدا کند چون نیاز مردم است و شهروندان استقبال بیشتری از خرید مایحتاج عمومی خود از این میادین می‌کنند.

همچنین شهروند دیگری که در منطقه ۲ تهران زندگی می‌کند گفت: واقعا قیمت‌های میوه در مغازه‌ها خیلی گران است و اگر میادین میوه و تره بار در این منطقه بیشتر شود قطعا قیمت میوه در مغازه‌ها نیز کاهشی خواهد شد.

مینا مرادی ادامه داد: تنوع محصولات و همچنین قیمت‌ها در میادین میوه و تره بار شهرداری بسیار مناسب است و از مدیران شهری درخواست داریم این میادین را در سطح شهر و بویژه مناطق کم برخوردار افزایش دهند.

یکی دیگر از شهروندان در منطقه ۱۶ تهران نیز گفت: بدلیل کمبود میدان میوه و تره بار این منطقه به جولان وانت بارهای میوه فروش تبدیل شده که مشکلاتی زیادی از جمله آلودگی صوتی ایجاد می‌کنند.

سینا اسدی افزود: توقف این خودروها در حاشیه خیابان بارها موجب ترافیک سنگین بویژه در ساعات عصرگاهی شده ضمن اینکه مردم مجبورند بدلیل مناسب بودن قیمت، میوه را از وانت بارهای سیار خریداری کنند.

وی از مدیران شهرداری درخواست کرد فکری به حال راه اندازی میادین میوه و تره بار در مناطق محروم پایتخت کنند چرا که کیفیت اقلام در میادین میوه و تره بار و قیمت نیز مناسب است.

کمبود میادین میوه و تره بار در ۱۱۲ محله تهران

محرومیت ۱۱۲ محله از میادین میوه و تره بار

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهر تهران در این باره گفت: برای ۱۱۲ محله تهران که از بازار و میادین میوه و تره بار محروم هستند برنامه داریم که مورد تاکید شهردار تهران نیز است اما مشکل اصلی این محرومیت بخش زیادی بدلیل کمبود زمین مناسب در مناطق است.

ایوب فصاحت افزود: معاون امور هماهنگی مناطق شهرداری تهران به کلیه شهرداران ۲۲ گانه و به ویژه مناطق محروم تاکید کرده که زمین مناسب در اختیار سازمان میادین میوه و تره بار قرار دهند تا نسبت به احداث بازار و یا میدان اقدام کنیم.

وی اظهار کرد: در برخی مناطق زمین مناسب برای انجام این کار پیدا نشده اما با این حال تا پایان امسال حدود ۴۰ بازار و یا میدان جدید در سطح شهر تهران افتتاح می‌شود که چهار تا از این بازارها در همین چند ماه گذشته افتتاح شده است.

فصاحت ادامه داد: اکنون ۵۷ درصد میادین میوه و تره بار در مناطق جنوبی و ۴۳ درصد در مناطق شمالی پایتخت ایجاد شده و تلاش داریم در صورت زمین مناسب بازار و میادین بیشتری در سطح شهر افتتاح کنیم.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهر تهران یادآور شد: بر اساس آمایش شهر تهران نگاه کلی به توسعه بازار و میادین در کلیه نقاط داریم که البته در موضوع توزیع کالاهای اساسی اولویت با مناطق جنوبی تهران است.

وی با اشاره به اجرایی شدن طرح ساخت بازارچه‌هایی با معماری ایرانی و اسلامی گفت: بنا داریم در مناطق کم برخوردار به خصوص مناطق پایین شهر نسبت به احداث این بازارها اقدام کنیم که این سبک معماری مورد پسند شهروندان هم است.

کمبود میادین میوه و تره بار در ۱۱۲ محله تهران

فصاحت با اشاره به روند اجرایی این نوع بازارچه‌ها در منطقه ۱۷ تهران تاکید کرد: بازار شقایق در این منطقه کانکسی بود و شرایط بسیار نامناسبی داشت و در واقع خدمت رسانی در اینجا با آن سازه غیرممکن بود که البته این بازار با سبک معماری و اسلامی در مرحله افتتاح قرار دارد.

به گفته وی، در سایر مناطق به ویژه مناطق دارای کمبود بازار و یا بازارهای قدیمی نیز از این سبک معماری در ساخت اماکن جدید استفاده خواهیم کرد.

حدود ۳۰۰ بازار و میدان میوه و تره بار در مناطق ۲۲ گانه تهران فعال است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا