وزیر آموزش و پرورش و رئیس قرارگاه جهادی عدالت تربیتی کشور؛
  طرح شهید عجمیان تبلور فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت است

 

وزیر آموزش و پرورش، اجرای طرح شهید عجمیان در راستای بهسازی و شاداب‌سازی مدارس را تبلور فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت و یک حرکت امیدآفرین در جامعه تعلیم و تربیت دانست.

به گزارش تیراژ نیو ز، رضامراد صحرایی در مراسم رونمایی از اقدامات صورت‌گرفته در طرح شهید عجمیان که در دبستان شهید آیت‌ا… صدر تهران برگزار شد، اظهار کرد: مسیر قوی شدن از مدرسه‌ها می‌گذرد و معلمان، کسانی هستند که کشور را به عظمت و قدرت خواهند رساند و آ‌موزش و پرورش، جایی است که کشور در آن ساخته می‌شود.
وی با بیان اینکه مدرسه، چشمه جوشان پیشرفت و قوی شدن کشور است، خاطرنشان کرد: هرچه به این امر تاکید کنیم جا دارد، چرا که کوچکترین غفلت از مدرسه، خسران بزرگ را در آینده به بار می‌آورد و ریشه همه کاستی‌ها و همچنین پیشرفت‌ها مدرسه است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سند تحول بنیادین به ایجاد روحیه جهادی تاکید دارد، گفت: از ویژگی‌های دانش‌آموز که سند تحول بنیادین ترسیم کرده، داشتن روحیه تلاش، کار و مجاهدت است که تضمین‌کننده عاقبت به خیری بشریت است چرا که معادلات در کار جهادی ساده و عادی نیستند و اثر جهادگر بیش از ابزار کار اوست.
وی با بیان اینکه شهید و شهادت از افتخارات فرهنگ‌ ملی و شیعی ما است، اظهار کرد: شهدا تا زمانی که زنده بودند، یک نفر بودند اما وقتی شهید می‌شوند، روحیه آن‌ها در دانش‌آموزان دیگر تکثیر می‌شود.
صحرایی خاطرنشان کرد: وقتی انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید، گفته بودند وقوع انقلاب در برنامه‌های ما قابل پیش‌بینی نبود. دلیل این امر این است که فرهنگ جهاد و شهادت، انسانی نیست و الهی است.
وی افزود: فرهنگ شهادت اینگونه است که یک جوان جهادگر تبدیل به فرهنگ و‌ مکتب می‌شوند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به راهپیمایی ۱۳ آبان گفت: فردا دانش‌آموزان نشان خواهند داد که تکثیر حاج قاسم در نسل طوفان یعنی چه و نشان خواهند داد که آرمان، تبدیل به آرمان ها شده و شهید سید روح ‌ا… عجمیان و امثال او چگونه جاودان می‌شوند.
صحرایی تصریح کرد: دانش‌آموزان با حضور خود در راهپیمایی ۱۳ آبان، جمله امام راحل مبنی بر اینکه «بکشید ما را، بیدارتر می‌شویم» را تفسیر خواهند کرد.

وزیر جهادی آموزش و پرورش؛
کسی که روحیه جهادی پیدا می‌کند، تحول برای او معنای دیگری دارد و فرد جهادگر از نسل شهید آوینی است.

رئیس قرارگاه جهادی عدالت تربیتی کشور در ،مراسم رونمایی از اقدامات صورت گرفته در طرح شهید عجمیان، گفت: کسی که روحیه جهادی پیدا می‌کند، تحول برای او معنای دیگری دارد و فرد جهادگر از نسل شهید آوینی است.
وی با اشاره به اجرای طرح شهید عجمیان در راستای بهسازی و شاداب‌سازی مدارس خاطرنشان کرد: این کار بزرگ، نمونه تبلور فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت در جامعه تعلیم و تربیت ما و یک حرکت امیدآفرین است که شاداب‌سازی و بهسازی ۱۰۰ هزار کلاس هدفگذاری شده بود و اکنون ۶۸ هزار کلاس انجام شده است و این کار نشان داد که می‌توانیم کارهایی انجام دهیم که تضمین‌کننده نشاط و پویایی با حداقل امکانات خواهد بود.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مشارکت دانش‌آموزان، اولیا، معلمان و سایر نهادها گفت: همه با هم در این مسیر تلاش کردند و نتیجه‌ای رقم خورد که امروز باعث امید در کشور شده است. این جهاد باید ادامه پیدا کند و به زودی گام دوم را خواهیم داشت و یک برنامه قوی‌تر و منسجم‌تر را به اجرا خواهیم رساند.

خان محمدی در مراسم رونمایی از اقدامات انجام شده در طرح شهید عجمیان؛

اصل و‌ محور طرح شهید عجمیان جنبه تربیتی آن روی دانش آموزان است/ بهسازی ۶۸ هزار کلاس درس در ۷ ماه گذشته

 

حمیدرضا خان محمدی معاون عمرانی وزیر و مسئول قرارگاه جهادی عدالت تربیتی کشور در مراسم رونمایی از اقدامات صورت گرفته در طرح شهید عجمیان، ضمن گرامیداشت یاد این شهید، گفت:بیداری و تلاش در این صبح جمعه و سالروز شهادت این جوان از ویژگیهای منتظران است.

وی اظهار داشت: اسم و فامیلی و کار و عرصه فعالیت این شهید همه با معنا و مسماست و ما هم به تبرک از نام این شهید طرح بهسازی مدارس را اسفندماه گذشته در یکی از مدارس جنوب شهر تهران آغاز کردیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: در آغاز بسیاری به ما خرده گرفتند که بدون منابع اعتباری این کار شدنی نیست اما با نام شهید جلو رفتیم و بن بست ها باز شد، چرا که این سخن فرمانده است.

خان محمدی ادامه داد: این طرح یک کار نهضتی بود، معلمان، دانش اموزان، خانواده و اولیا و خیران و جهادگران همه وارد شدند و مدارس زیادی بهسازی شد و جانی تازه گرفت.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور اظهار کرد: آنچه مهم است اینکه ادبیات سید روح الله در این بچه ها نهادینه می شود، شهیدی که از روزی خودش میزد به منزل مستضعفان میرفت و به مدارس هم کمک میکرد.

وی تاکید کرد: اصل جنبه تربیتی کار است که به شکل های مختلف در این طرح می بینیم که بیش از ۱۵ هزار گروه جهادی را از اقشار مختلف معلم و دانش آموز تا خیرین مدرسه ساز را پای کار آورده است.این شعار که می سازیم تا ساخته شویم محور تربیتی کار را نشان میدهد.

مسئول قرارگاه جهادی عدالت تربیتی کشور گفت: به برکت این طرح، ۶۸ هزار کلاس درس بهسازی شد، انشاالله ۳۵ هزار کلاس درس دیگر هم تا پایان سال بهسازی و شاداب سازی می شود.

خان محمدی در بخش دیگری از سخنان خود، به راه اندازی قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر اشاره کرد و افزود: حضرت آقا فرمودند که راه اندازی یک قرارگاه جهادی ساده است اما ادامه کار عزم جدی و مجاهدانه میخواهد که خوشبختانه در این مسیر قرارگاه عدالت تربیتی با حداقل امکانات و نیروی انسانی کارهای خوبی را پیش می برد.

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: گروه های جهادی که در این طرح همکاری کردند در شناسایی و خب مسائل مختلف مدرسه نیز همیار و همراه هستند و آماده خدمت رسانی نه تنها در مدرسه بلکه در مواقع مختلف بحران ها و مشکلات نیز می‌باشند.

 

علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران نیز در سخنانی، با اشاره به اهمیت نیروی انسانی در آموزش و پرورش گفت: تحول در این حوزه آغاز شده، اما مکمل این اتفاق بزرگ فضای فیزیکی و مدارس است که باید به طور خاص مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در دولت انقلابی به جهاد مدرسه سازی نگاه ویژه ای وجود دارد، به مشکل فرسودگی مدارس در تهران اشاره کرد و افزود: تهران با وجود قدمت بالای ساختمان ها و تراکم جمعیت فقر فضای آموزشی دارد که بنظر در سایر کلانشهرها نیز این مسأله وجود دارد که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

پدر شهید عجمیان: پیرو خط ولی امر بودن، شرط موفقیت است

پدر شهید عجمیان نیز در این مراسم، اظهار کرد: شما دانش‌آموزان و جهادگران، جای خالی پسر مرا پر می‌کنید و امیدوارم این طرح با موفقیت پیش برود.

وی خاطرنشان کرد: از مناطق مختلف کشور با ما تماس می‌گیرند و مراجعه می‌کنند و به همه می‌گویم امیدوارم همه ما پیرو خط ولی امر باشیم چرا که در این صورت موفق می‌شویم.

پدر شهید عجمیان افزود: ما باید به نیروهای مسلح افتخار کنیم که امنیت و آسایش را برای ما می‌آورند. روزی می‌گفتند سیم‌خاردار به ایران ندهید اما الان از ما موشک‌ می‌خرند.

وی با اشاره به حضور خود در مناطق جنگی در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: باید به شهدایی که با لب تشنه و شکم گرسنه در عملیات‌ها شرکت می‌کردند و همچنین به شهدای مدافع حرم، امنیت و سلامت افتخار کنیم چرا که اگر مدافعان حرم نبودند، جنگ داعش در داخل ایران اتفاق می‌افتاد.

مشکلات مدارس ۲۰۲۰ محله کم‌برخوردار شناسایی می‌شود

علی آقامحمدی نیز در مراسم رونمایی از اقدامات صورت‌گرفته در طرح شهید عجمیان که در دبستان شهید آیت‌الله صدر تهران برگزار شد، اظهار کرد: اسرافی که همه جا بحث می‌شود در قالب موارد مصرفی است اما آنچه کمتر به آن توجه می‌شود، اسراف زمان است که قرآن کریم این مهم را در سوره عصر، بسیار مورد تاکید قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: انسان‌های باکمال، کسانی هستند که ثانیه‌ها را می‌شمارند چرا که یک ثانیه هم زمان خیلی ارزشمندی است و این مهمترین مساله‌ای است که اگر همه ما به آن توجه کنیم، همه چیز به‌صورت بنیادی تغییر می‌کند.

آقامحمدی افزود: اگر دانش‌آموزان را به‌صورت بنیادین بتوانیم توجیه کنیم که از وقت خود بهترین استفاده را کنند، همه چیز را می‌توانیم اصلاح کنیم.

مشاور رهبر معظم انقلاب با اشاره به بخشنامه وزارت آموزش و پرورش در خصوص اینکه مدرسه را کانون محلات کنیم، گفت: ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار نیز به خدمت آموزش و پرورش آمده است. چون شورای عالی انقلاب فرهنگی گفته که کانون تربیتی در محلات، مدرسه است.

وی افزود: مصوبه این است که انجمن اولیا و مربیان را در مدارس به عنوان محور قرار دهیم.

آقامحمدی با تاکید بر تحصیل دانش‌آموزان به عنوان اولویت اظهار کرد: سامانه برپا برای این کار طراحی شده که هر کس ضعفی در درسی دارد، یکی از بچه‌ها و یا یکی از معلمان بازنشسته یا در حال خدمت به او کمک کند. همچنین دانش‌آموزان پایه دهم تا دوازدهم که کنکور را در پیش دارند و می‌خواهند در کلاس کنکور شرکت کنند، می‌توانند در سامانه مربوطه ثبت‌نام کرده و هر روز بعدازظهر و پنج‌شنبه‌ها از صبح از کلاس‌ها با حضور بهترین اساتید استفاده کنند.

وی با اشاره به موضوع ورزش خاطرنشان کرد: خوشبختانه آموزش و پرورش در جذب نیروها این مهم را تدبیر کرده است. در این راستا برای خانم‌ها رشته داژبال و برای پسران فوتسال در ستاد توانمندسازی تدبیر شده که اجرا خواهد شد و از مراحل مدرسه‌ای تا استانی و ملی است.

وی در خصوص کتابخانه‌های مدارس افزود: خوشبختانه طبق تفاهمنامه‌ای که سراسر کشور را در بر می‌گیرد، تمام کتابخانه‌ها مجهز خواهند شد.

مشاور رهبر معظم انقلاب گفت: تمام مدارس دارای مشکلات در ۲۰۲۰ محله کم‌برخوردار که ۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت شهری ایران را شامل می‌شود را فهرست می‌کنیم که اعتبارات تامین شود تا سال آینده مشکلی در این زمینه نداشته باشند.

 

دبیر : فاطمه خورشیدی نیا 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا