سخنگوی شورای شهر تهران :
اجرای راسته‌های فرهنگی باید موجب ارتقای زیست اجتماعی مردم شود

تهران بزرگ -تیراژ نیوز  – سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران معتقد است طراحی و اجرای راسته‌های فرهنگی باید به گونه‌ای باشد که به ارتقای سطح زندگی و زیست مردم منجر شود.

علیرضا نادعلی روز دوشنبه درباره ایجاد راسته های فرهنگی و تجربیات گذشته درباره این موضوع  توضیح داد: هر طرحی باید با پیوست اجتماعی و نگاه فرهنگی همراه باشد تا مردم را معطل نکند و آخر هم به طرح اولیه رجوع کنیم.

وی افزود: راسته‌ها و گذرهای فرهنگی مختلفی را می توان در تهران ایجاد و طراحی کرد اما باید در نظر گرفت که گاهی اوقات انجام شدن یا منتفی شدن این طرح خیلی متفاوت نیست و یا اجرای آن نتایجی که می‌خواهیم در بر نداشته باشد.

به گفته سخنگوی شورای شهر تهران، تغییرات و ایجاد راسته‌های فرهنگی در تهران ممکن است هزینه‌هایی هم برای مردم، عابران و کسبه ایجاد کند و تجربیات گذشته نشان می‌دهد که باید در طراحی راسته‌ها به نحوی اقدام کرد که زیست اجتماعی مردم ارتقا پیدا کند.

سخنگوی شورای شهر تهران تاکید کرد: متاسفانه تجربه‌های ناموفق خیابان ۱۷ شهریور و میدان امام حسین(ع) را در گذشته داشته ایم و امروز ناگزیر از بازگشت به نقطه اولیه این طرح‌ها شده‌ایم.

نادعلی درباره طرح راسته فرهنگی که قرار است از تقاطع کارگر و بلوار کشاورز شروع و به لانه جاسوسی ختم شود، گفت: این موضوع هنوز مصوب نشده و در کمیسیون‌های مشترک شورا در حال بررسی است اما پرداختن به راسته‌های فرهنگی موضوع اصلی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی است.

وی یادآور شد: شخصیت واحد و مشترک بین مسیرهای جدید ایجاد راسته فرهنگی نمی‌بینیم و باید در سه کمیسیون مشترک شهرسازی، فرهنگی و اجتماعی و کمیسیون‌های دیگر شورا نظرات را بررسی کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.

دبیر : فاطمه خورشیدی نیا 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا