رییس شورای شهر کرمانشاه:قوم لک ولی نعمتان من هستند .

خسرو زرافشانی رئیس شورای شهر کرمانشاه در گفتگوی اختصاصی با تیراژ نیوز جهت شفاف سازی مباحث مطرح شده این روزها در فضای رسانه ای اظهار داشت :بحث من، بحث قومیت هاو زبان های قومی مدیران نبوده ،نیست و نخواهد بود .

من از قوم کمالوند لرستان هستم که اجداد من حدود ۲۰۰ سال پیش پس از زندیه به استان کرمانشاه عزیمت نمودند در بحث قومیت‌ها از تمام قومیت‌های استان دوست، رفیق و همکار دارم و ارادت خاصی نسبت به آنها در من وجود دارد .

وی افزود: در مباحث پیش آمده در فضای مجازی و فضای رسانه استان کرمانشاه باید به این نکته اشاره کنم که بحث من از قومیت‌ها ، به کارگیری مدیرانی که از شهرستان‌های استان های دیگر می‌آیند و بر مسند کار قرار گرفته‌اند، بوده است.
زرافشانی تصریح کرد : مدیرانی که در راس امور قرار می‌گیرند باید شناخت کافی و اطلاعاتی نسبت به فضای فرهنگی هر شهر و استان را داشته باشند لذا من تذکر دادم که برای مدیران استانی از مدیران بومی و جوان ما استفاده شود من خودم را از قوم لک می‌دانم و قوم لک یکی از ماست ،کرمانشاه معروف به هندوستان کوچک است که تمام قومیت‌ها با اعتقادات مذهبی در آن سکنی دارند و من نسبت به همه اقوام و جغرافیای استان کرمانشاه ارادت دارم لذا درخواست ما استفاده از مدیران بومی در جغرافیای استان کرمانشاه است.

رییس شورای شهر کرمانشاه گفت: در مصاحبه پخش شده کاملاً صحبت‌های بنده تقطیع شده است و من صحبتم را کامل می‌کنم که تمام قومیت‌ها بخصوص قوم لک و لر زبان در شمال ، شرق و جنوب شرقی کرمانشاه سکونت دارند و من لک‌ها را ولی نعمتان خود می‌دانم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بنده در نشست خبری هیچ توهینی را به پرسنل شهرداری کرمانشاه که از بدنه کارگر جامعه هستند و من نسبت به همه آنها ارادت دارم انجام ندادم، بلکه حدیثی از پیامبر را مطرح کردم که در آن وظیفه مسئولین را توضیح دادم متاسفانه برخی رسانه‌ها عمداً یا سهواً برداشت شخصی خود را از آن ارائه کرده بودند در واقع در حدیث تفسیر کلمه (شبان) را معنی کردم و برخی از دوستان در فضای مجازی به گونه ی دیگری تفسیر نمودند .

خسرو زرافشانی اظهار کرد: در بخشی از قرآن آمده است که وای بر نمازگزاران اما بعدش گفته نشده است منظور از نمازگزاران چه کسانی هستند منظور از آن آیه نمازگزارانی است که نماز را سبک بشمارند، لذا صحبت‌های من به طور کامل مطرح نشده بود و آن را تقطیع کرده بودند در رابطه با وضعیت شهرداری کرمانشاه نیز باید بگوییم که دور از انصاف است که گفته شود برای شهر زحمت کشیده نشده است اما مشکلاتی وجود دارد که می‌بایست با نظر شهردار نقاط ضعف رفع شود و از افراد توانمند در بدنه شهرداری استفاده شود .

 

دبیر : فاطمه خورشیدی نیا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا