سردار محمدیان:
۲۷ خانه پلاک قرمز در هرندی پلمب شد/جمع آوری ۱۴۰۰ تبعه خارجی

تهران بزرگ -تیراژ نیوز – فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: ۲۷ خانه موسوم به پلاک قرمز (محل تجمع معتادان متجاهر) در محله شوش و هرندی شناسایی و پلمب شد.

 به گزارش تیراژ نیوز سردار عباسعلی محمدیان روز چهارشنبه در محل کلانتری ۱۱۶ مولوی در جمع خبرنگاران افزود: از ۲۶ بهمن سال گذشته اقدامات مستمری برای پاکسازی محدوده شوش، هرندی و دروازه غار از لوث معتادان متجاهر آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: سردار رادان فرمانده نیروی انتظامی کشور بارها تاکید داشته‌اند که باید مردم ما را قضاوت کنند و از تاریخ مذکور تاکنون هر روز به صورت مستمر معتادان و مزاحمان نوامیس را جمع آوری کردیم.

به گفته سردار محمدیان، اگرچه مردم ظاهر زشت این محله ها به واسطه حضور معتادان را دیگر نمی بینند اما شب هنگام یا گاهی اوقات این معتادان همچنان در منطقه تردد دارند یا در خانه های موسوم به پلاک قرمز، پاتوق می کنند.

وی اضافه کرد: با همکاری دستگاه قضایی و شهرداری ما توانستیم مکان های پنهان را شناسایی و در همین راستا، ۲۷ خانه و ۴۰ مرکز نگهداری ضایعات را پلمب کنیم.

به گفته فرمانده انتظامی تهران بزرگ، یک هزار و ۴۰۰ تبعه خارجی که در این خانه‌ها تردد داشتند نیز جمع آوری و در نهایت چند مرکز فسق و فجور هم شناسایی و پلمب شد.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم قسمت پنهان این ماجرا یعنی پلاک قرمزها را پاکسازی کنیم.

سردار محمدیان به مالکان این خانه ها هم هشدار داد که برای تعیین تکلیف املاک خود مراجعه کنند؛ البته که ما در این خانه ها را ها بسته و دیوارکشی و انشعابات آنها قطع کردیم تا محل تجمع خلافکاران نشود.

رییس پلیس تهران تاکید کرد: در خواست ما از قوه قضاییه و شهرداری تعیین تکلیف این مکان‌ها یعنی پلاک قرمزها است.

وی این را هم گفت که برای نخستین بار است که این پاکسازی در مکان‌های پنهان انجام می شود و قبلا هم معابر پاکسازی شده بود.

سردار محمدیان اضافه کرد: برخی از این افراد که جمع آوری می شوند به دلیل کهولت سن و کارتن خوابی به معتادها شبیه هستند و اکثرا از شهرستان ها آمده اند که باید به دامان خانواده ها بازگردانده شوند.

* وزارت بهداشت به بحث متادون ورود جدی کند

سرپرست دادسرای ناحیه ۲۴ هم با قدردانی از زحمات پلیس در جمع اوری معتادان، گفت: بسیاری از این افراد معتاد متجاهر نیستند و بیماران زخم باز یا کارتن خواب هستند که وزارت بهداشت درمورد زخم بازها منع پذیرش دارند اما باید این ها را ساماندهی کنند.

روح الله حسین آبادی ادامه داد: زخم بارها باید در بیمارستانی پذیرش شوند و بعد به کمپ منتقل شوند که حدود ۶۰ درصد از افرادی که به عنوان معتاد متجاهر جمع اوری می شوند در واقع همین زخم بازها هستند.

به گفته این مقام قضایی، دومین وظیفه وزارت بهداشت ارائه مجوز به مراکز ماده ۱۶(نگهداری معتادان متجاهر) است که این مراکز چون درمانی است باید تحت نظارت وزارت بهداشت باشد، پزشک و روانشناس به این مراکز بفرستند و در نهایت ستاد مبارزه با مواد مخدر کارگاه‌هایی ایجاد کند که حرفه‌ای به این افراد بیاموزند.

* مصرف متادون از مصرف موادمخدر بیشتر است

سرپرست دادسرای ناحیه ۲۴ در ادامه با بیان اینکه مصرف متادون از مصرف مواد مخدر در تهران بیشتر است، گفت: از وزیر بهداشت می خواهیم روی این موضوع نظارت ویژه، جدی و مستمر داشته باشد.

حسین آبادی تاکید کرد: یک سری نهادها به وظیفه خود عمل نمی کنند که شعبه ای برای رسیدگی به ترک فعل ها اختصاص خواهیم داد؛ ستاد مبارزه با مواد مخدر هم باید معتادی که ترک کرده را رها نکند و ارائه آموزش و حرفه آموزی به این افراد را پیگیری کند.

* تشکیل کارگروه پلاک قرمزها

این مقام قضایی با تاکید بر اینکه برای پلاک قرمزها نیز یک کارگروهی در پلیس موادمخدر تشکیل داده ایم و این پلاک‌ها را به دقت رصد می کنیم و از مالکان آنها تعهد می‌گیریم، افزود: به بنگاه‌های املاک هم نظارت می‌کنیم که خانه‌ها را به افراد بی هویت اجاره ندهند.

حسین آبادی ادامه داد: تاجایی که اطلاع دارم، وزارت بهداشت حل موضوع متادون را پیگیری می‌کند اما نمی‌دانم چرا یکسری وجود دارند که نمی‌خواهند این موضوع حل شود؛ در کشور ۸۰ میلیونی نباید هشت هزار مرکز متادون داشته باشیم در حالیکه در نهایت باید ۶۰۰ تا ۷۰۰ مرکز باشد.

دبیر : فاطمه خورشیدی نیا 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا