پیام حمیدرضا خان محمدی به مناسبت هشتم خرداد ماه روز تولد پدر مدرسه سازی ایران
خرداد یادآور انسانی بی بدیل، وارسته، پُرابهت و جذاب که قلب‌های زیادی را به سمت خود ‌کشاند

به گزارش تیراژ نیوزبه نقل از  پایگاه اطلاع رسانی اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ حمیدرضا خان محمدی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس این سازمان به مناسبت ۸ خرداد سالروز تولد دکتر حافظی پیامی صادر کرد

متن پیام به شرح زیر می باشد:

به نام خدا

محمدرضا حافظی بنیانگذار جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور سال‌ها به عشق دانش‌آموزان کشورش، برای احداث مدرسه تلاش کرد. شاید کمتر مدرسه می‌ساخت ولی در جذب خیرین و تلاش برای تسهیل تحصیل دانش‌آموزان کشور  کم نظیر بود. هدیه دانش آموزان به پدر مدرسه سازی ایران همان قولی است که در حیات آن مرد بزرگ داده اند و آن تحصیل و کسب علم آموزی برای پیشرفت ایران عزیز است.

آنچه برای حافظی  اهمیت داشت جذب خیرین بیشتر برای مدرسه‌سازی بود. چهره‌ای که او از خیرین مدرسه‌ساز می‌ساخت، آنقدر پُرابهت، جذاب و زیبا بود که قلب‌های زیادی را به آن سمت می‌کشاند. همین ابهت موجب شد که جامعه خیرین مدرسه‌ساز چون درختی تناور، در تمام استان‌های کشور ریشه بدواند و به تائید مسئولان کشور، نیمی از مدارس توسط خیرین یا با مشارکت آنها احداث می شود. «حافظی» اینگونه پدر مدرسه‌سازی ایران، خیر مدرسه‌ساز و بنیانگذار جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور شد.

محمدرضا حافظی در خرداد چشم به جهان گشود و در خرداد چشم از جهان فرو بست اما یادگار بزرگی از خود برجای گذاشت که هرگز از چشم ها دور نمی ماند و هر روز چشمان مشتاقان و عاشقان را به حوزه مدرسه سازی باز می نماید.  نهال ارزشمندی که حافظ کاشت آنقدر رشد کرده و ریشه دوانده که ریشه‌های آن چنان محکم و استوار است که تزلزلی در آن ایجاد نخواهد شد.

حمیدرضا خان محمدی

معاون وزیر آموزش و پرورش

و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور

گفتنی است محمدرضا حافظی (1398-1310) که دارای مدرک دکترای مدیریت از دانشگاه نیوپورت کالیفرنیا بود، از سال 1378 ریاست جامعه خیرین مدرسه‌ساز را بر عهده داشت و حدود 20 سال در این سمت به فعالیت پرداخت و در این مدت بیش از ۱۴ مدرسه در کشور ساخت. اتفاقی که باعث شد تا از او به عنوان پدر مدرسه‌سازی ایران یاد شود.

حافظی همواره به کار مقدس مدرسه‌سازی توجه داشت و در کنار ساخت 14 مدرسه در کشور، در مجمع خیرین مدرسه‌ساز نیز کمک‌های خیران را برای مدرسه‌سازی در نقاط مختلف کشور جمع‌آوری و ساماندهی می‌کرد.

از جمله اقدامات حافظی می‌توان به ریاست جامعه خیرین مدرسه ساز و مشارکت در ساخت بیش از 50 درصد مدارس کشور، ساخت و نوسازی 14 مدرسه در کشور با هزینه شخصی، ساخت و نوسازی مدارس ایرانیان خارج از کشور، خیرسازی و تشویق به مشارکت در امر خیر و مدرسه سازی، کمک به صندوق نیکوکاری دانشگاه تهران و بنیاد حامیان دانشگاه تهران اشاره کرد.

دبیر : فاطمه خورشیدی نیا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا